Barnmorskan

Idag har jag varit till barnmorskan. Både hon och sköterskan som tar proverna såg lite överraskade ut, för ingen av dem hade trott att jag skulle komma idag. Inte jag heller kan jag säga! Iaf så såg då allt bra ut som vanligt. 69,3 kilo väger jag nu, så jag har alltså gått upp 19,3 kilo den här gången. 21,5 kilo med Emilia. Mm..Iaf så sa hon att jag skulle inte komma på fler besök hos henne nu om inte jag själv kände att det behövdes. Hade inte bebis kommit på måndag så skulle jag ringa och boka tid för ultraljud på onsdagen för att se att fostervatten och hinnor såg okej ut. Såg allt bra ut då skulle jag få gå 42 veckor ut annars sätter dom igång mig. Men barnmorskan trodde inte jag skulle behöva åka på ultraljudet ens, men man vet ju aldrig. Envis unge i magen har man ju!

Nu ska jag göra mig klar för att åka till dagis och hämta Emilia. Får se vad vi hittar på, antagligen stannar vi ute ett tag för det är ju ganska fint väder, men maten skulle behöva lagas den med..Men det är ju inge roligt..Kanske Fredrik kan ta den biten efter jobbet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0