Cityfesten

Pissväder, men vi åkte in till Cityfesten en sväng ändå och tittade. Ganska skönt ändå för det var inte så mycket folk så man slapp trängas. Samma gamla stånd som vanligt, vi köpte ingenting förutom lite mat och 2 ballonger åt Emilia. Ja det skulle ju bara vara en ballong, men den första släppte från den där järnringen som ska göra så att den inte flyger iväg, så den försvann ju upp i luften fortare än fortast. Emilia vart jätteledsen så vi köpte en ny. 140:- vart det för 2 ballonger, helt jävla otroligt..Får väl se om vi åker in nå mer eller om vi nöjer oss så här i år. Fredrik ska väl säkert in dit och festa nån dag iaf. Drygo.. :-P Nästa år är det iaf min tur!! För då ska man väl inte vara gravid eller ammandes, som de senaste 3 åren :-P

Svängde in på Lidl en snabbis innan vi åkte hem för att handla lite smått. Har köpt hem deras blöjor för att testa, för så många säger att deras blöjor är så himla bra och dessutom billigare än Libero, Pampers, ICA's och Coop's egna. Jag tycker fortfarande Libero är bäst, men dom är dyra. Lidl's är bättre än Pampers iaf tycker jag och bättre än Coop's men typ lika bra som ICA's. Så vi kommer nog att fortsätta köpa dom. Spara lite pengar är aldrig fel! Försöker ju få Emilia blöjfri men det går sådär. Hon är inte så intresserad. Vill helst ha blöja, hon säger att hon fryser om stjärten annars, haha..! Sen säger hon inte till när hon blir nödig heller, utan gör på sig och säger till efteråt. Idag satte jag henne på toan innan jag tog bort blöjan och satte på henne trosor och hon kissade som tusan. Men 5 minuter efter kissade hon ner sig totalt ändå. Snacka om kissnödig unge..

Jag har äntligen vunnit kriget om datarummet!!
Har ett rum uppe som Fredrik säger ska vara hans datarum. Vi har bott här i snart 2 år, men han har inte använt rummet en enda gång. Så jag sa att nu gör vi om det rummet åt Evelina, så hon också får ett eget. Men Fredrik har vägrat, fram tills idag! Så nu ska vi göra iordning där uppe så att Evelina också får sig ett rum ^^

Kommentarer
Postat av: madde

det låter bra det :D

2008-08-07 @ 23:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0