Lever jag...?

Ja det är ju frågan..Känner mig då mer död än levande iaf..
Inatt sov Evelina 45 minuter. Jippie..Så sammanlagt de senaste 3 nätterna har jag sovit 1½ timme. Kan inte den här jädrans förkylningen gå över snart så att man kan börja få fason på hennes sovvanor? Vill ju inte hålla henne vaken hur mycket som helst under dagen när man vet att hon nu är sjuk också..Nu har dessutom min hals börjat göra lite ont och näsan börjat tjockna. Skulle väl bara fattas att jag också blir sjuk. Fredrik har ju redan blitt sjuk, men han jobbar ändå. Vi har inte råd med annat. Idag ska han dessutom iväg på julbord. Lyllos honom..Men jag tar kidsen med mig och går hem till mamma istället och äter tacos. Lika fint det!
Men iaf, det här med Evelinas sovvanor, igen då..Många som sagt till mig att låta Fredrik ta henne så att jag ska få sova en hel natt. Åter igen, det går inte för Evelina precis som Emilia vägrar allt annat än tutte. Lite svårt för Fredrik att fixa amningen, faktiskt. Många som sagt att Fredrik kan väl ta henne efter tuttningen och försöka vyssja, vagna, bära what ever tills hon somnar. Vi har provat. Antingen så skriker hon tills hon blir hysterisk och spyr = inte bra. Eller så somnar hon men vaknar så fort Fredrik lämnar henne. Slår aldrig fel. Så många ggr vi provat, och det har inte ens gått lite framåt. Älskade ungar, varför ska ni vara så extremt jobbiga för..? Fredrik gör vad han kan, men tyvärr så räcker inte det. Det hjälper inte särskilt mycket faktiskt. Hade han haft ett par tuttar sprängfyllda med mjölk, ja då jävlar hade han kunnat hjälpa. Men just nu kan han inte göra mycket mer än att ta henne när hon är nöjd, vilket oftast är mitt i natten då han lär sova för att orka upp till jobbet.
Men, alla barn har ju dryga perioder. Evelinas period verkar vara lite extrem, men det lär väl ta slut nån gång också? Hon kan ju inte hålla på så här jämt. Dessutom har hon ju sovit skapligt tidigare. Så det är väl bara att stå ut helt enkelt.
Kan lova att det blir långt indragen veckopeng för detta..Känner mig inte mänsklig längre. Hemmet förfaller för jag orkar inte städa, diska, tvätta. Orkar inte vara social särskilt länge till heller. Det tar fan på krafterna att träffa folk och vara trevlig. Men samtidigt så är det så välbehövligt! Som igår t.ex när jag och Dennis hyrde film. Det var precis vad jag behövde! Träffa någon lika flummig som mig, sitta och skratta flera timmar. Vi är på samma nivå. Dessutom hade han Nintendo 64 med Mario Kart. Finns det nå bättre terapi? Sen att den jäkeln inte lät mig vinna, det är ju en annan sak, haha..
Såå, om jag nu skulle försvinna ett tag, inte skriva nåt i bloggen, inte svara på msn, sms eller mejl, så vet ni varför. Jag orkar helt enkelt inte. Så får ni tycka vad ni vill om det. Finns ju alltid folk som tar saker på fel sätt. Hoppas bara detta går över innan jul..Har ju massor att göra inför julafton. Handla julklappar, julmat, baka, städa, göra julgodis, julpyssel m.m. Men, precis som allt annat just nu, så står det på paus. Inget att göra åt saken. Bara gilla läget..

Kommentarer
Postat av: madde

förstår om du har det jobbigt just nu, men kanske kan du ta en sovpaus efter amningen hemma hos din mamma medan hpn tar evelina? en gång i veckan eller nått iaf?

2008-12-05 @ 18:11:24
Postat av: Jenny P

Har kanske frågat detta tidigare, men har ni testat koppmatning?



Fast om hon inte är lugn utan dig är det ju svårt. Bebisar har ju tyvär jobbiga perioder, vissa värre än andra. Noah hade också en sådan period då han inte somnade förrän tidigt på morgonen, men då kunde jag ju sova på dagen sedan med honom för jag hade inga andra barn.



Inte behöver du svara på mina inlägg inte, och jag tar det inte på fel sett. =D Vet själv hur jobbigt det är. Hoppas perioden går över snart, vilket den nog kommer göra, och att du då mår bättre och att detta blir innan jul.

2008-12-05 @ 20:26:36
URL: http://jennypro.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja visst är det jobbigt. Tror det är därför som Loke's förkylning aldrig släpper :( Jättejobbigt. Gavlegårdarna var här när vi nyss flyttat in och kollade då vi tyckte det var kallt men dom luftade bara elementet sen var det inge mer :(

Har inte kollat graderna men ska göra det tänkte jag.

2008-12-06 @ 12:57:54
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/
Postat av: Bimbo Boy

Haha vi är bäst :P

2008-12-06 @ 13:48:47
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Veronica

Gud vad jag tycker synd om dig =/ Förstår att du har det jobbigt. Men jag tycker du är enormt stark ändå som orkar så pass mkt. Jag hade nog brutit ihop för längesen :p

Hoppas det blir bättre snart.

Kram

2008-12-07 @ 20:06:46
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0