Snabb sammanfattning

Hej å hå! Tänkte köra en liten snabb sammanfattning av våran jul. Måste ju ta tag i det här med bloggen igen, har ju varit ganska tyst från mig nu under jul.

Dagen före julafton var jag och Fredrik uppe till 02:00 och fixade det sista med julmat och julgodis. Klev upp på julafton och kände att förkylningen var på väg tillbaka..Jippie..Så nu är vi sjuka igen. Men iaf. Barnen fick öppna morgonpaket. Sen började vi göra oss ordning och städa det sista. Fredriks föräldrar och bror kom vid lunch och vi bjöd på tomtegröt och skinkmacka. Barnen fick öppna julklapparna från dom på en gång. Jag och Fredrik hade också varit snälla och fick ett varsitt kuvert. Man tackar! Dom åkte igen vid 14:00 och då kom mamma förbi och vi började förbereda lite med maten. Vid 15:00 började ju Kalle Anka och då kom brorsan hit också. Han kollade på Kalle med Emilia medans jag och mamma fixade maten. Fredrik vet jag inte vart han tog vägen, men han hjälpte inte till med maten iaf och han tittade inte på Kalle. Haha bra minne man har..Efter Kalle så åt vi. Mums med julmat! Knölade i sig till bristningsgränsen. Efter maten så skulle mamma gå hem med lite matvaror, dvs byta om till tomtedräkt! Haha..Emilia vart jätteimpad, wow tomten kom faktiskt! Men mamma, jag och brorsan kunde knappt hålla oss för skratt! Mamma fick vända sig bort flera ggr och fnissa och jag och brorsan satt i soffan och fnissade som tusan. Herregud..Evelina sov sig igenom hela alltihopa, hon vaknade precis när tomten gick. Barnen fick massa julklappar och tänk, jag hade varit snäll nog för att få några julklappar jag med! Nya skor, en dyr hudkräm, pengar och en ny mobil! Det ni! Nu slipper jag skämmas! :-D Sony Ericsons nya kameramobil fick jag, C905. Ni vet, den med 8,1 megapixels kamera *skryt* Fick den av ungarna, fast jag och Fredrik sagt att vi inte skulle köpa nåt åt varandra för våra pengar. Fredrik vart ju utan pga den överenskommelsen, men han får väl köpa nåt nice på rean istället då. Efter julklappsutdelning var det fika. Knölade i sig till bristningsgränsen även här. Sen var det ju bara sova kvar då.
På juldagen åkte vi till min farmor för att fira med pappa, farbror och kusiner. Vi vart sena för Emilia vart åksjuk. Suck..Riktigt drygt att åka bil med åksjukt barn. Kom fram till slut iaf och farmor har världens godaste julbord! Äta, äta, äta! Sen var det julkappsutdelning här med. Ungarna fick ännu mer julklappar, och även jag! Mer pengar, alltid bra! Fika efter julklappsutdelningen. Synd att efterrättsbordet blitt mindre med åren hemma hos farmor, det har alltid varit riktigt maffigt. Jag som älskar efterrätter :-D Ja sen började folket åka hemåt. Men vi var kvar ett tag till, Fredrik skulle hjälpa farmors karl med datorn. Farmor ska förresten lära mig sticka! Har velat lära mig sticka raggsockor ett tag nu, går åt nå jäkligt mycket såna här hemma. När vi skulle åka hem så skulle Fredrik prova en ny snabb väg hem. Farmor bor mitt ute i skogen, närmsta granne ser man inte ens. Så det är mycket skogsvägar. Fredrik satte på gps:en och vi körde. Gick ju inte så bra, vi körde vilse. Gps:en visade in oss på en väg som var avstängd sedan länge. Haha..Så vi yrade omkring i skogen där ett tag. Men vi kom hem tillslut. Fredrik gick ut på kvällen och jag sov.
Tänker inte ge mig på att försöka skriva allt ungarna fick, för det var så mycket så jag vette tusan om jag ens kommer ihåg hälften. Men bland annat kläder, pengar, dockvagn, dockor, spel, ritblock, målarlåda, lera m.m, m.m, m.m.
Igår var vi bara hemma och segade. Fredrik var ju bakis och låg och sov till 15:00. Kuligt värre. Gick hem till mamma på kvällen och åt rester. Sen gick jag hem till dit igen efter barnen somnat och spelade guitar hero med brorsan.

Idag är det tänkt att vi ska försöka ta oss in till Valbo. Vette tusan om jag orkar trängas där inne, men man lär väl göra ett försök iaf. Jag vill handla kläder! :-D

Ja sen är det ju nyårsafton snart. Vad ska ni kära läsare göra då? Själv har vi inga planer än, men det blir väl säkert som vanligt. Fredrik går ut och festar, jag stannar hemma med barnen.

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Välkommen in i 2000-talet. ;)

2008-12-27 @ 16:01:52
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Linda

Meeeen, varför kan inte karln din vara hemma och du följa med oss på brakfest?

2008-12-27 @ 19:20:05
URL: http://lindapernilla.bloggagratis.se
Postat av: madde

jag fyller ju år då :) blir väll lite kalas och så och sen middag med familjen på kvällen men jörgen jobbar å Philipe är hemma hos sin mamma så det blir bara jag å morsan å hennes man.. luna kommer väll att sova.. :)

2008-12-27 @ 22:36:17
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Tycker din karl kan stanna hemma på nyår så får DU gå ut på fest!!Han var ju ut på juldagen om jag förstår rätt...

Hittade du ngt i valbo?

Jag hittade,både i valbo i går å i sandviken i dag...men å andra sidan så hittar jag jämt ngt...he he..

God fortsättning!

Nu säger du att DU ska på party på nyår åt gubben...

Kram

2008-12-27 @ 22:56:14
URL: http://maxmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0