Första vaccinationen

Så var Evelinas första vaccination avklarad! Usch så jobbigt det är när småttingar ska ha sprutor! Jag hatar sprutor själv, men det är nästan värre när man ska se sin lilla bebis få dem..Vi valde ju att ge Evelina den där valfria sprutan också, som är gratis på vissa ställen men som kostar här, så det blidde ju 2 sprutor, en i varje ben. Evelina tyckte inte att det var roligt!! Hon grinade stackarn, och jag lovar att mamman vart tårögd och hade gråten i halsen med! Usch vad jag hatar sprutor!! Hon slutade gråta när hon fick kramas lite, men varje gång hon såg bvc-sköterskan sen så började läppen darra. Snuttan..Det var förresten Fredriks kompis Johans mamma som var vår bvc-sköterska denna gång, då vår ordinarie har semester. Vägde och mätte tösen också, hon väger nu 5945 gram tror jag det var, och är 63½ cm lång. Min långa tjej! Mycket större än vad Emilia var vid samma ålder. Bvc-sköterskan tyckte också att Evelina var väldigt stadig och med, så hon tyckte vi kunde börja lite smått med att sätta henne i sin matstol nu. Så när vi hade kommit hem efter att ha hämtat Emilia på dagis och ätit mellis, så åkte vi till Barnens hus och köpte stolsdyna till hennes tripp trapp stol och så pusslade vi ihop den. Så när vi åt kvällsmat så fick Evelina sitta med oss vid bordet! Det tyckte hon först var lite skumt, men sen såg hon att Emilia satt mittemot henne och då började hon skratta, sen satt hon där och fipplade med händerna medans vi åt ^^  Men gud så det regnade när vi åkte till Barnens hus då! Alla bilar på motorvägen åkte i ca 70-80, för man såg absolut ingenting och man fick typ vattenplaning hela tiden. Läskigt!!

Nu sitter man här och mölar godis som vanligt och slötittar lite på Saw som går på tv. Men alldeles strax ska vi förflytta oss till sängen. Evelina ligger i mitt knä och sover ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0