Fredag

Oj vad veckorna går fort ändå..2½ vecka kvar, sen kommer Fredrik hem!

Idag vaknade Emilia 08:00 men hon var snäll och lät mig blunda lite på soffan medans hon kikade på Mora träsk och lekte med dockor. Skönt när hon är på sånt humör på morgonen ^^ Efter lunchen kom Malin, Nova och Andjelina hit. Jag och Malin placerade oss i köket med Evelina och de 3 stora barnen röjde i resten av lägenheten och ute på gården. Finns lite att städa här inne sen, haha. Men så stökigt blev det faktiskt inte, Emilia brukar kunna stöka till värre själv. Ute på gården hittade dom på Emilias kalkkritor så plattorna och några väggar är väldigt fint målade nu. Såg ena grannen tvärnita utanför här ikväll och stod och skrattade åt vår gård. Haha..Ja det är ju tur att det går bort med vatten..Så regn inatt tack! För en gångs skull så lekte ungarna riktigt bra tillsammans, annars brukar Emilia vara så fjantig och ska bara sitta i mitt knä och gnälla. Men inte idag! Wee!

När dom åkt hem så skulle jag ta mig till Valbo för att köpa kattmat. Försökte få tag på brorsan för jag behöver hjälp med att bära den där jäkla säcken med kattmat då den väger 15 kilo. Brorsan sov såklart så Wedde var snäll och skulle ställa upp. Åkte till Åshammar och hämtade upp honom och sen till Valbo. Kommer dit och självklart är den enda kattmaten som vår katt tål slut, för alltid! Dom ska sluta med den helt enkelt. Så jäkla typiskt då Leo får diarré och kräkningar av all annan mat..Suck..Aja vi fick iaf en annan säck på prov, men det kostade ju 300:- för 3 kilo..Så hoppas den funkar. Så inte behövde jag nån hjälp att bära kattmaten då heller. Skjutsade hem Wedde igen och sen till Prix, ja eller Coop då som det heter nu men för mig är det alltid Prix. Handlade blöjor åt båda ungarna, dyyyrt, och lite grejs till tacosen som vi skulle äta hos mamma. Mums! Mamma ska iväg med sin nya pojkvän i helgen så vi blev inte där länge.

När vi kom hem så var det nattadags för Emilia. Då kom Fredriks kompis Johan förbi för att passa Evelina medans, då nattningarna har kört ihop sig totalt de senaste nätterna och båda ungarna bara skrikit för fulla muggar. Snällt av Johan tycker jag! Emilia var dryg ändå och tog 1 timme på sig att somna. Suck! Evelina satt så snällt i Johans knä när jag kom ner. Skönt att veta att hon hade det bra med honom iaf, så man slapp må dåligt för det och kunde natta Emilia i lugn och ro. Evelina har nästan precis somnat, ligger och snarkar bredvid mig nu :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0