Möla godis

Preciiiiis som vanligt! ^^

Idag var vi bara hemma på förmiddagen och tog det lugnt. Fick tokrus på Emilia..Köpte nya böcker åt henne i förrgår, 2 stycken Pettson & Findus, och 5 stycken Disney´s Nalle Puh. Jag älskar att läsa och likaså Emilia, så jag köper ganska mycket böcker åt henne. Hoppas hon får ett bra läshuvud! Men iaf, idag när vi skulle sätta oss och läsa, så ser jag att hon har tagit sina färgpennor och ritat som en tok i ena Pettson-boken och en Nalle Puh!!! Tacksam jäkla unge! Kan lova att hennes färgpennor försvann ganska fort och dom lär hon inte få tillbaka på ett tag..Morr..Det värsta var ju nästan att hon flinade mig rätt upp i ansiktet när jag sa åt henne att man absolut inte ritar någon annanstans än på papperet! Fan nästan så jag fick en tår i ögat, dels av ilskan, dels för att jag faktiskt vart sårad när hon förstör saker jag köpt åt henne..Visst, hon är bara 2½ år, men hon vet mycket väl vad som är rätt och fel..

Vid 14:00 åkte vi till min kusin Malin och hälsade på, så fick Emilia leka med Nova. Bra för henne att springa av sig lite energi. Dom lekte så bra så, jag och Malin, och Evelina såklart, kunde sitta ganska lugnt på altan och fika och prata. Skönt det! Tjejerna gick upp på Novas rum och lekte en sväng, och jag gick upp och kollade till dom en sväng för det började dunka så mycket helt plötsligt. Då ser man Emilia nerbäddad i dockvaggan med dockans napp i munnen, och Nova står vid leksaksspisen och lagar mat åt "sin bebis". Haha så sött! Strax före 18:00 åkte jag och Emilia därifrån, Evelina stannade kvar! Första gången jag lämnade iväg Evelina! Ja hon har ju vart hos mamma när jag nattat Emilia, men det räknas inte riktigt tycker jag :-P Jag och Emilia åkte iaf till ICA Maxi och handlade. Behövde ha hem mjölk, yoghurt, frukt, blöjor m.m. Sen skulle vi käka. Emilia ville bara ha en varm korv och inte ens den fick hon sig. Inte så konstigt med tanke på hur mycket fikabröd hon knölade i sig hos Malin, haha! Sen åkte vi hem och så skulle vi slänga sopor innan vi skulle åka tillbaka och hämta Evelina. Emilia har en liten vagn som hon brukar hjälpa till att köra sopor på, så den lastade hon på och drog iväg med. Vid sophuset finns en liten liten backe med massa grus på och där skulle hon ju såklart parkera vagnen. Den rullade ju iväg, hakade fast sig över hennes huvud så hon flög ju ner med ansiktet rätt i gruset! Blödde från både över- och underläppen och näsan skrapades upp. Hon såg lite krigsskadad ut, men det enda som syns nu är hennes läppar á la Angelina Jolie. Stackars snuttan! Det hade iaf gått bra för Malin med Evelina. Inte för att jag trodde nåt annat heller, min bebis är ju faktiskt snäll ^^

Imorgon ska vi nog åka till min farmor och hälsa på tillsammans med min pappa. Farmor bor mitt ute i skogen! Mysigt, men jag hade nog blitt knäpp av att bo flera mil från stan..Ska iaf bli roligt att träffa farmor! ^^ Hon är mysig hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0