Blötdjur

Vi gick ner på stan idag efter dagis. Träffade kusin, kusin och Nova på Lindex, sen gick vi till bibblan och lånade lite böcker. Emilia ville ha massa Totte och Ludde, och några Pettson! En hel kasse blidde det. Sen köpte vi en varsin glass och traskade till stadsparken för att leka lite. Hann inte vara där särskilt länge innan det började regna. Kul! Inget regnskydd till vagnen har man heller..Knölade ner ungarna i vagnen, upp med suffletter och sen halvspringa hem. Det tar ca 20-30 minuter att komma hem. Jag var dåligt trött och blöt när vi äntligen kom tillbaka..Emilia gillar inte regn alls, hon kröp ihop under suffletten och gnällde, "Mamma, det här är inge kuuul..". Haha! Väl hemma läste vi några böcker medans jag ammade Evelina. Sen fick Emilia läsa lite för Evelina medans jag fixade mat och diskade. Men Evelina var tråkig och somnade så Emilia började leka med dockor istället :-)
Lite roligt, jag och Emilia satt och lekte med Barbie en dag här. Jag har spart alla mina Barbies, My little ponies och dockor för att kunna ge ungarna. Iaf, vi satt där och jag försökte klä på några Barbies, men varje docka jag tog slet Emilia ifrån mig och sa att neej den skulle hon ha. Jaha, tänkte jag och tog en annan men hon fortsatte slita dom ifrån mig. Tillslut frågade jag om inte mamma också kunde få ha en docka. Då plockar hon fram en utan huvud och slänger till mig. "Här mamma här har du..". Schysst unge! :-D

Imorgon är det fredag, inge dagis alltså! Får se vad vi hittar på då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0