Det är varmt!

Härligt med sommar, men med en liten bebis blir denna värme lite jobbig. Bebis får ju inte vara i solen för det första och sen svettas lillgumman som en tok! Hon tycker det är så varmt. Bara blöja på henne men hon blir blöt av svett ändå. Stackarn! Inte lätt att vara liten inte! Hon fick bada lite igår mitt på dagen och det tyckte hon då var skönt! Sen somnade hon gott på en filt i det svalaste hörnet i vardagsrummet med takfläkten på litegrann.

Igår hann vi med litegranna här hemma. Emilia vaknade halv 6 på morgonen, trevligt värre, och Fredrik väckte mig för han tyckte jag skulle ta henne och försöka få henne att somna om. Tack för den..Visst somnade hon om men det gjorde inte jag..Så vid 9 gick vi iaf upp allihopa och åt frukost. Sen gjorde jag mig iordning och tog med Emilia till Valbo. Vi skulle in på Toys 'R' us och köpa en rutschkana. Men när vi kom dit hade dom inte öppnat än så vi gick in på Coop och köpte vindruvor och käkade medans. Väl inne i leksaksaffären fick Emilia välja storlek på rutschkanan själv. - Jättestooor!!, sa hon och pekade på den största. Hehe, självklart! När vi gick till kassan fick hon syn på en ballong och började genast gnälla om att hon hellre ville ha en ballong och inte nån dum rutschkana. Tacksamt :-P Skiten vägde 20 kilo och jag fick ensam släpa den ut till bilen och lasta in den. Det ni! Kan lova jag var sjöblöt sen..Hem och äta mat och sen försöka få ihop rutschin. Det gick väl..bra..Haha! Fredrik var inte så duktig på det. Grannen kom förbi och garvade som fan över att han hade såna problem att få ihop nåt som bestod av 3 delar!! :-D Emilia badade i sin pool medans, det var uppskattat i denna värme. Sen åktes det en hel del rutschkana också innan hon gav upp och kom in till mig och Evelina som inte klarade av att vara ute. Pappa Fredrik fixade staketet medans. Bara en sektion kvar nu sen är det klart och vi kan slänga ut gräsfrön. Nice!

Just nu sitter jag och väntar på att Evelina ska vakna så vi kan göra oss klar och åka till Valbo. Måste köpa mig nåt par shorts och så. Inte kul när man inte kommer i sina sommarkläder pga graviditetsfläsk så man måste gå med byxor. Det blir vaaaarmt!

I eftermiddag när jag hämtat Emilia på dagis så ska vi nog gå ner på stan och kolla på alla cirkusdjur! Emilia är nog för liten för att uppskatta en cirkusföreställning än men djuren kan vi ju alltid titta på :-)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, ja visst är det massa som ska ha. Jag vet unfefär 20 stycken som ska ha i år eller början på nästa. Inte som är nära vänner, men som jag känner igen iaf.

2008-06-02 @ 11:44:18
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0