Men dumma..

Usch, jag är så less på min hals nu! Eller ja det är väl kanske förkylningen jag är trött på. Hostar som en tok på morgonen innan man kommit igång ordentligt. River i halsen gör det då, men inte annars. Nästäppan börjar bli lite bättre iaf och Emilia har bara hostat en gång inatt. Skönt det då, både för henne och mig. Jag vaknar ju så fort jag hör minsta lilla från nåt av barnen. Fick förresten så jävla dåligt samvete igår kväll när det var nattadags. Läste saga för Emilia och sen vill ju hon ligga och kramas och hålla hand tills hon somnar. Men precis efter sagan så vaknade Evelina och var tokhungrig, skrek i panik som bara tokhungriga bebisar kan. Ni vet, riktigt sådär hjärtskärande. Så jag var tvungen att gå ner. Sa till Emilia att mamma ska bara ge Evelina lite mat så kommer jag upp till dig och kramas sen. Jaa sa Emilia och log mot mig. Sen när jag gick upp till henne igen, då hade hon redan somnat! Hon låg där ihopkrupen och kramade sin elefant och jag mådde så dåligt..Tårarna började rinna, bara för att jag låtit henne somna helt ensam..Visst, inte hela världen, barnen kommer ju somna själva förr eller senare. Man kan ju inte ligga och hålla handen hur många år som helst. Men jag tyckte det kändes riktigt jobbigt..Min lilla älskling..Så känslig man blir som mamma.. :-)

Idag hade jag ju gärna åkt till Ockelbomarknaden, men vädret är inte det bästa, och sen vet jag inte hur kul det är att åka själv med en bebis och en trotsig Emilia. Jag har ju fortfarande inte lärt mig hur man fäller ihop syskonvagnen heller, haha, så isåfall hade jag bara kunnat ta med enkelvagnen och då hade Emilia fått gå, lite kruxigt i trängseln där borta kanske. Äh, får se hur vi gör. Jag skulle ju faktiskt behöva nya strumpor, det köper jag alltid på marknaden! Eller Cityfesten. Brända mandlar är också ganska gott. Hm, undra om man kanske ska fråga brorsan om han vill följa med, så kan han hjälpa till att hålla koll på Emilia..Han ska ju ändå komma hit och få skallen rakad idag. Det tycker jag han kan ställa upp på, nu när hans kkära syster faktiskt är själv hemma med busungarna! Han är ju ändå deras morbror :-D Emilia gillar honom faktiskt, brukar fråga efter honom ibland. Men hon kan inte säga Andreas, utan säger typ Drajjas :-P Så roligt för typ alla ord som hon kan, vilket är väldigt många, hon pratar ju nästan som en vuxen, dom säger hon rent. Men Andreas som inte är särkilt svårt ändå, det kan hon inte säga. Men roligast är nog min mosters namn. Hon heter Åsa, men Emilia säger Åsna :-P

Undra om man ska passa på att tvätta av sig och sminka sig medans minstingen fortfarande sover..Så trist att sminka sig, men jag får fan inte ut utan smink! :-P Eller joo, till dagis brukar jag gå osminkad, men då drar jag på mig en keps, haha!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hejsan.

Det är 4vägs korsningen på sätralinjen i Björksätra. Typ vid blodriskan, smassen och mot stensätra. Vet du vart jag menar? :p



Jag har hört lite om den andra olyckan, det var ingen som hade dött. Men det var någon som hade blivit fastklämmd. Var någon som kom från sthlm o skulle till stensätra på fotbollsmatch i Högbo cupen, dom var väl försenade så pappan gasade på lite och det gick som det gick =/ Har inte hört nå mer vilket tillstånd dom är i osv, men får hoppas att det gick bra :)

2008-06-28 @ 21:59:13
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0