Lördag

Jag är trött, vad ovanligt..

Idag har vi hunnit med litegranna faktiskt. Började dagen med att Fredrik åkte iväg och skrev på kontraktet för lägenheten som han ska sälja. Medans gjorde jag och ungarna oss klara. Jag och Emilia duschade tillsammans. Kallt som tusan blir det då jag inte kan ha så kokhett vatten som jag är van vid :-) När Fredrik kom tillbaka gick vi till Prix och kikade på loppisen dom hade där. Bara skit, hittade ingenting av intresse. Annars brukar man alltid hitta typ nån bok eller så. Såg iaf en skitfin hund, en grand danois. Riktigt stooor! Var nog lika hög som strax ovanför min midja liksom! Ge mig den!
Efter loppisen gick jag och ungarna och mötte min kusin Malin med dotter Nova och vi tog en skön promenad. Emilia och Nova är jämngamla, skiljer 4 månader bara, och dom röjde ju som tusan så klart! Kan man förvänta sig annat? :-P Såå skönt att vara ute och gå ju! Jag kan vara ute och promenera i typ 2-3 timmar, så är någon sugen på en promenad någon dag så hojta!
Efter prommisen så kom Pia och Stefan med dotter Amelia och hälsade på. Pias lillasyster Angelica var också med. Dom ville såklart kika på Räkan och hon fick jättefina kläder! Älskar barnkläder ^^ Emilia var riktigt trött och bara grinade, mindre roligt. Men så kan det gå ibland! Tur hon inte är så jämt, hehe..
När dom åkt hem så blidde det salladspecial från Jensas, mumma! Sen började Fredrik göra sig iordning för Håkans 30-årsfest. Han hade från början sagt att han skulle hålla sig hemma tills Emilia somnat så jag slapp natta henne själv samtidigt som lilla Räkan. Men så blidde det ju inte. Han åkte en halvtimme innan. Emilia började trotsa som en idiot och var allmänt asdryg så hon åkte i säng på en gång, med mycket skrik och grin. Jag hotade att dra in sagan om hon inte slutade slänga leksaker och då blev hon tyst och lyssnade på sagan, och somnade riktigt fort. Räkan var mindre glad och skrek hela tiden. Tur Emilia inte brydde sig, men en annan blev ju dåligt stressad. Blidde till att gå ner och ta 2 alvedon och plocka fram godisskålen efter det. Räkan somnade i mitt knä nyss och ligger nu bredvid mig och snarkar medans jag lyssnar lite på Eurovision samtidigt som jag kollar alla miljarder bloggar jag följer. Hittills har det bara vart skit på Eurovision iaf. Hade inte förväntat mig annat heller iofs.

Nej nu ska jag knappa vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0