Sjukling

Älskade lilla Emilia har blitt sjuk. Tyckte hon var väldigt kinkig när jag hämtade henne på dagis, och värre vart det under kvällen. Kvällsmat ville hon inte ha och när jag kände på hennes panna hade hon blitt väldigt varm. 39,5 graders feber. Bara sådär, poff! Hon klagade över ont i magen och när Fredrik tog tempen så tog det stopp ganska fort. Stackarn är stenhård i magen och vill inte bajsa för hon tycker det gör ont..Gumman min..Vi har fått i henne massa plommon iaf och vatten, hoppas på att det släpper snart. Sjukvårdsrådgivningen kan man ju inte ringa för dom strejkar ju..Ringde iaf till Fredriks kompis vars mamma är sjuksköterska och än så länge är det ingen fara med att hon är hård i magen. Efter 4 dagar utan bajs räknas det som förstoppning visst. Hoppas på att hon bajsar innan dess. Trevligt inlägg va?

Nu ska jag gå och tvätta av mig sminket och så kanske käka ett päron eller nått innan jag borstar tänderna. Sen försöka sova lite innan Evelina vaknar igen. Men hon ligger redan och grisar i sängen så hon vaknar nog snart ändå..Unge, vända på dygnet är väl onödigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0