1:a advent

Oj oj, här går tiden fort! Redan 1:a advent..

Imorse var det ju barngympa som sagt. Fredrik tog med Emilia, men hon var ju inte direkt pigg på gympa eftersom hon fick lägga sig så sent igår kväll. Fredrik sa att hon hade inte orkat springa omkring och härja som vanligt, och hon hade grinat flera ggr. Precis vad jag sa till honom att hon skulle göra också.
På eftermiddagen åkte vi ner på stan för att kika på julskyltningen. Inte mycket att hurra för, som vanligt, men Emilia vart nöjd iaf. Lämnade önskelistan till tomten på Leklust och fick lite godis. Sen kröp hon in i tomtebo´t och ritade en teckning, fick mer godis. Och sen lämna teckning till tomten i Krysset och fick en present. Men det var då den snålaste presenten ever i år. En plastspade!! Herregud..Träffade på mamma i vimlet också så vi gick med henne. Fikade lite och tog några lotter. Vann inget dock. Brukar man nånsin göra det?
Blev tidig kväller för Emilia idag. Hon var så trött när vi kom hem från julskyltningen och vi fick i stort sett tvinga henne att picka i sig lite kvällsmat iaf. Sen bums i säng. Fredrik ligger också och sover, själv blir jag väl uppe med Evelina till en 02:00 som vanligt. Lovely..

Just ja, en annan sak jag gjort idag är att nästan, nästan, nästan skaffat mig ett extrajobb. Inget är ju klart än, men jag har pratat med en person, som har pratat med en som är ansvarig för avdelningen jag ska till isåfall, och det är bara för mig att ringa. Så det låter ju positivt! Jobba lite kvällar och helger, nu när ekonomin suger. Klarar oss inte på Fredriks lön och mammapengen, och vem vet nu när dom säger upp massa folk hit och dit, så kanske inte Fredrik har nå jobb helt plötsligt heller. Just nu har han ju inga arbetsuppgifter just för att Sandvik och andra företag inte hyr in tjänster mera..Hårt liv man lever!

Imorgon, måndag. Städning står på schemat! Kul!

Kommentarer
Postat av: madde

okej vad kul med extrajobb. har evelina börjat äta ordentligt nu eller hur går det? lycka till

2008-12-01 @ 14:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0