Das Moose

Lördag, väldigt lugn sådan. Jag fick sovmorgon, ända till 11:30. Skönt, men man blir fan tröttare när man sover så länge. Upp och fixade lunch och sen när den var uppäten var det bara att ställa sig och laga ordning kvällsmaten. Skulle nämligen äta älgstek idag och den ska ju koka ett tag. Så vi har fixat med steken och städat lite under eftermiddagen. Sen kom mamma och brorsan hit och åt med oss. Mamma ska ut på galej ikväll så hon hade tyvärr inte tid att stanna på fika efter maten. Men hon hade tid att rota igenom min garderob efter kläder att ha på sig, haha! Tog med sig 3 olika tröjor hem som hon skulle prova. Kul när man kan låna kläder av varann sådär, likadant med skor. Jag och mamma har ju lika storlek. Fast på senare tid har mamma blitt liiite större, (hon skyller på att hon passerat 40 nu) så hon kan inte ha XS längre.
Just nu ligger Fredrik uppe i Emilias säng och sover, haha..Trångt och skönt, eller nåt. Jag sitter framför tv:n med datorn och kikar lite på Madagaskar som går på 5:an. Älskar ju såna här tecknade filmer! Shrek, Hitta Nemo och alla dom där. Evelina sitter bredvid och leker med sina leksaker och Emilia sitter bredvid henne och rajjar, som vanligt. Syskonkärlek :-P Funderar lite på vad vi ska hitta på ikväll..Fredrik käkade upp allt vårat helg-godis igår kväll, så inget snask har vi heller..Typiskt..

Nää fan detta funkar inte..Blir knäpp i ögonen av att stirra på skärmen och alla värmeljus jag tänt här hemma har gjort så lägenheten är vaaaaarm! Puh! Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0