Käke ur led

Ja det är precis vad jag har det! Eller kanske inte ur led, men nåt konstigt är det. Brukar bli så här ibland iaf..Rätt vad det är så smäller det till i käken, på vänstra sidan vid örat. Sen kan jag inte öppna eller stänga munnen ordentligt, ont gör det också. Känns som att hela käken är sne. Kanske blir så här minst en gång i månaden nästan. Undra varför? Jävligt irriterande är det kan jag lova! En gång var det riktigt jobbigt, då höll det i sig i flera dagar och jag kunde inte öppna munnen mer än 1 cm. Svårt att äta då. Kanske borde kolla upp det, men jag orkar inte ta kontakt med den förbannade sjukvården, för den är då inte mycket att hurra för ändå. Bara att stå ut tills det går över.

Annars så är det här en förjävligt dryg söndag. Ungarna är skitsura båda två, Fredrik bara ligger i soffan och är tråkig..Mitt humör sjunker mer och mer för var minut som går. Jag vill härifrån! Hade hoppats på att göra något denna helg, men nej då. Samma gamla visa som vanligt..Nästa helg är det iaf första advent, då har man ju lite att göra. Julskyltning och julpynt. Kanske man kan slänga in lite julbak också. Lussekatter och pepparkakor. Fredrik vill inte vara med så jag ska nog fråga mamma om hon kanske vill vara med. Tycker det är trist att göra allt själv, vill ju ha lite familjekänsla, men eftersom Fredrik tycker allt pyssel och grejs är tråkigt, så får mamma agera stand-in.

Evelina försöker lära sig krypa. Ställer sig på alla fyra, men glider ner ganska fort igen. Svårt ju ^^ Men hon är duktig! Hon blir riktigt frustrerad när det inte blir som hon vill, hihi..Emilia kröp ju aldrig riktigt hon. Började hasa sig fram på stjärten vid 9 månader, sen började ju hon gå vid 10 månader. Då vart det mycket jagande kan jag lova! Evelina får gärna vänta lite med att bli så pass rörlig, är ju faktiskt ganska praktiskt att hon ligger kvar på i stort sett samma ställe osm man placerat henne på, haha..Fasar nästan för den tiden då hon och Emilia kan röja fritt tillsammans. Tänk när jag är ensam hemma och måste laga mat! Herregud..Kan se det framför mig..Ungarna åt ett varsitt håll, kastrullerna brinner på plattan, brandlarmet tjuter och jag sitter och gungar mig själv i ett hörn och dreglar fram ett öhhhh typ :-P

Åh jäkla käke..Hungrig är jag också för jag har ju inte kunnat äta ordentligt idag pga detta..Suck..

Kommentarer
Postat av: Cina Lindberg

Blir det inge bio nästa helg alltså? =(

2008-11-24 @ 11:53:50
URL: http://cinalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0