Nu är det jul igen!

Idag har jag fått upp julgardiner, ljusstakar, adventsstjärnor, ljusslinga och nån enstaka tomte. Kunde inte hålla mig längre nu, hihi. Kliar som tusan i fingrarna efter att få ta upp granen, men det känns som det är liiite tidigt. Desutom så kommer säkert Evelina hinna dra ner den sjuttioelva ggr om vi sätter upp den nu. Hon är rätt duktig på att ta sig fram i gåstolen och fippla på sånt hon inte får :-P Blev iaf väldigt besviken när jag tog fram julgardinerna till köket. Färgen har släppt jättemycket! Men, men..Kanske inte kan vänta sig så mycket mer av Dollarstore-gardiner :-D Himla mysfaktor här hemma nu iaf ^^

Imorgon är det torsdag, sista dagisdagen. Vet inte alls vad vi ska hitta på imorgon faktiskt. Iaf var det imorgon som Fredrik ska på julfest. Dum dag, en torsdag?! Blir ensam med barnen hela dagen och halva natten då med andra ord. Mamma skulle komma hit till läggdags och ta Evelina medans jag nattar Emilia. Eftersom Fredrik nattar Emilia varje kväll så tycker hon ju såklart det är jättespännande att jag nattar henne, så det tar minst 1 timme att få henne att somna. Lite drygt! Tur man bor granne med mamma såna ggr ^^
Sen är det fredag. Då är mamma ledig så hon kommer hit efter lunch så ska vi baka pepparkakor tillsammans. Så mysigt det ska bli! Kommer säkert få baka iaf 1 gång till innan jul kan jag tänka mig. Sen ska det ju bakas lussekatter också, och självklart allt julgodis, men det tar jag närmare julafton, annars kommer det hinna ta slut låååångt före :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0