Twilight

Idag fick jag sovmorgon. Nice! Evelina som somnade ganska bra tid i förrgår höll sig vaken ända till 02:30 inatt. Suck! Trodde ju det var på väg att vända, men nej då..Hon ville bara ge sin mamma lite falska förhoppningar. Så idag låg jag kvar i sängen oförskämt länge, jag klev upp 12:30 :-P

Cina kom och hämtade mig 16:45, och vi drog in till Gävle. Käkade mat på MAX, mums mums! MAXmål med smältost, det är grejer det! Efter att vi knölat i oss maten så drog vi till Filmstaden för att se Twilight. Jag köpte på mig så mycket snask så killen i kassan höll på att tappa hakan. 2 läsk, 1 stor popcorn och 1 varma chips. Han frågade om allt var till mig. Jaaa sa jag glatt och hans ögon vart stora som tefat, hihi. Popcornen var det enda jag inte fick i mig allt av. Tyckte jag åt och åt, men det var en stor jäkla popcorn så det tycktes inte minska nåt direkt, hähä. Tog med mig resterna hem till Fredrik, snällt va? Filmen vart 30 minuter sen för först satte dom på Madagaskar 2. Vart lite fundersam där ett tag om man hade gått in i rätt biosalong. Vart en jäkla väntan där i biomörkret. Några personer gick till och med därifrån. Filmen var iaf bra, inte direkt en "normal" vampyrfilm utan mer romantisk. Inge blod och grejs. Men den var bra ändå! Fick lite träsmak i rumpen dock. Hamnade bredvid en sån där rolig tjej som satt och skickade sms och pratade mobilen filmen igenom. Hade lust att hälla ut popcornen över henne, men mesig som jag är vågade jag inte :-P Tur det kanske. Men jäkligt irriterande och höra hennes knappande hela tiden och lyset från mobilen var ju jävligt kul att se i ögonvrån hela tiden. Varför gå på bio om man ändå bara ska fippla med mobilen?

Kom hem strax före 22:00. Hemma var det lugnt och stilla. Emilia hade nyss somnat, för Fredrik hade tagit med ungarna till Årsunda så dom hade kommit hem sent. Annars är det ju sängen klockan 20:00 som gäller för henne. Ska bli kul att försöka få upp henne till barngympan imorgon. Evelina som har blitt ganska mammig på sistone vart väldigt glad att se mig. "Mamma mamma" och sträckte sig efter mig. Sötnos! Får väl se hur länge jag blir uppe med henne nu då. Jag hade helst velat gått och lagt mig direkt efter bion, men sån tur har man ju inte. Men det är väl som dom säger, man får en unge av varje. Emilia har ju sovit hela nätter sen hon var nyfödd, aldrig behövt amma på natten eller någonting. Lite bortskämd där, så självklart får man en unge som inte alls sover på natten nu :-P

Imorgon är det ju julskyltning på stan också. Emilia ska få rita en teckning till tomten så att hon får ett paket. Känner jag Emilia rätt så kommer hon att vilja rita flera teckningar och få flera paket, men så funkar det ju inte, haha! Hoppas på att julskyltningen är bättre i år än den var förra året, för då sög den. Har man tur kanske man vinner en sån där stor korg med julmat också, men det är väl knappast troligt. I wish liksom.

Nää nu lär jag fan gå och ta mig en alvedon..Huvudvärk har jag fått..Kanske lite sockerchock från allt jag smällt i mig under kvällen, vem vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0