Våran lördag

Snart är denna lördag över också. Dagar och veckor går så himla fort! Man vaknar, äter, umgås och sen sover man igen. Dagarna ser likadana ut hela tiden också, kanske det som är det värsta..Tiden går så himla fort, men man gör egentligen inte ett skit.

Idag har Fredrik varit på älgjakt. Ingen älg idag heller så det blir jakt nästa helg också. Suck..
Jag och ungarna var bara inne på förmiddagen. Enkel lunch vart det med. Gjorde köttbullar och makaroner, men vi åt bara köttbullarna. Varför då? Jo, medans makaronerna kokade så bytte jag blöja på Evelina. När vi sedan satt oss för att äta så tyckte jag att makaronerna smakade helvete. Frågade Emilia om hon gjort något med dom. "Jaaa!", svarade hon lyckligt. "Jag har saltat och pepprat!". Mycket riktigt, halva saltkaret var tomt..! Haha, jäkla unge..
Efter maten gjorde vi oss ordning och gick ut. Träffade på Ann-Sofie och tvillingarna ute så vi stod och pratade med dom ett tag. Ungarna sprang runt och lekte lite. Sen tog vi en promenad och gick förbi Lidl för att köpa billiga sovblöjor åt Emilia och billig frukt. Emilia blev lite småhungrig där så vi köpte oss en varsin smoothie också. Älskar såna! Emilia fick i sig halva sin, sen slocknade hon i vagnen. Så det vart en väldigt lugn och skön promenad hem för mig, med två sovande barn. Kom hem samtidigt som Fredrik vid 16:00. Slappade i soffan i ca 1 timme innan vi åkte iväg till Klaras för att köpa med oss tacotallrik hem. Här hemma älskar vi tacos! Idag var vi bara för slöa för att fixa det själva, haha..
När vi ätit klart kom mamma förbi och klippte håret på Emilia inför dagiskorten på måndag. Fredrik sprang över till grannen och hjälpte honom med datorn.
Nu har Emilia somnat för natten och Evelina vaknade precis och kommer nog hålla sig vaken till iaf 23:00. Fredrik ska göra sig redo för att åka och spela kort och dricka lite alkohol. Själv blir jag nog sittandes här med godisskålen och julmust ^^ Barngympa imorgon klockan 09:00..Gäsp..

Kommentarer
Postat av: Linda

hahahaha skit unge :) dom brukar passa på när man inte ser :P men dom är goa endå

du får se till att få igång allt med flaska så kan vi ha en myskväll tillsammans du jag och Linda

antingen utgång eller bara vara hemma och ha det trevligt :)

2008-11-02 @ 14:13:26
URL: http://lindajoohansson.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0