Vart är snön..?

Inatt har Evelina faktiskt sovit rätt okej, för att vara Evelina iaf. Hon somnade 23:40, vilket är mycket bättre än 02:00. Sen sov hon till strax efter 02 innan hon vaknade och ville ha lite tutt. Annars brukar hon vakna redan efter 1 timme. Somnade om på en gång efter tutt, vaknade igen vid 05:30. Fick tutt och somnade om på en gång. Emilia vaknade 08:30. Så man har ju fått sova lite iaf. Men jag hade så jädrans ont i magen igår kväll/natt innan jag somnade, låg och kallsvettades, så det tog ett tag innan jag somnade. Men ändå sovit mer timmar än jag brukar få.
Emilia hostar nu. Många barn på dagis som hostar så det var ju inte direkt oväntat. Hon hostar inget på nätterna iaf, skönt det. Jag vaknar ju för minsta lilla, så när det hostas på nätterna så vaknar jag varje gång. Suck..Fast Emilia har eget rum, så vaknar jag av minsta lilla grej hon gör. Så inställd på att barnen behöver en på nätterna om det kommer nå ljud från dom. Fredrik han vaknar inte av nåt han. Ungarna kan ligga och skrika i samma rum, han vaknar inte ändå. Värst var ju ändå en morgon här då jag var uppe och tuttade Evelina. Hörde hans väckarklocka vid 07:00. Somnade om och vaknade igen strax efter 08:00. Hans väckarklocka står fortfarande och ringer! Den har allstå stått och ringt non stop alldeles bredvid hans öra, men han har inte vaknat! Haha..Den karl'n alltså..Han brukar ha ca 6 olika väckarklockor. 3 st i mobilen, och 3 st andra. Hihi..Min bror är också ganska svårväckt, men det beror mer på att han är döv på ett öra och vill han sova så lägger han ner hör-örat i kudden, då hör han inte ett smack och sover sååå skönt så :-P

Strax ska jag ta och göra mig i ordning. Sen ska jag dammsuga lite. Det blir säkert poppis hos bakfulla Fredrik som ligger och sover, hähä. Han var ju på julfest med jobbet igår. Efter dammsugning blir det lunch och efter det kommer mamma hit och bakar pepparkakor. Nice! Får väl se vad som händer resten av dagen. Inte kan man ut och leka i snön iaf, för den har ju smällt bort helt! Trök..

Måste bara gnälla lite över våran nya granne. Mycket folk som flyttar härifrån och den ena nyinflyttade är värre än den andre. Iaf hon som flyttat in mittemot oss nu har bott här på gatan tidigare. Hon flyttade härifrån i somras. Bodde då under mamma. Hon gnällde på precis allt, ingenting var bra. Hade man oturen att träffa på henne ute så stannade hon en och började mala på om allt negativt, även om det egentligen inte var nåt speciellt att gnälla om så förstorade hon upp det till värsta grejen. Man kunde bli fast med henne i 20-30 minuter, bara höra på hennes gnäll. Så man gjorde allt för att undvika henne. Det var så skönt när hon flyttade för då kunde man börja vistas ute utan att behöva hålla koll efter henne, och så kommer hon tillbaka nu!!! Och dessutom ska hon nu bo alldeles mittemot oss..Suck..Aja..Varför måste man ha grannar egentligen för? :-P Eller kanske är det jag som är för gnällig, hahahha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0