Baka baka liten kaka

Puh, nu har jag bakat Sophys Chocolate chip cookies så jag är alldeles svettig! Vart riktigt bra, goda kakor ju! Vilken tur att man kan sno smaskiga recept lite här och där bland andras bloggar ^^
Har ni något riktigt smaskigt recept ni vill rekommendera så hör gärna av er! Samlar lite på recept nu, har man barn så är det ju nästan ett måste att baka, haha!
Funderar på om jag ska börja baka eget bröd istället för att köpa, men jag har aldrig i hela mitt liv bakat nån limpa eller liknande, så jag har inte nåt recept som jag vet är bra. Tips tack! ^^
Som vanligt när jag bakar något så tycker inte Emilia om, haha! Men det gör inte mig nåt, blir det ju desto mer åt mig och Fredrik, moahaha! Fast just nu kan det ju ha att göra med att hon är sjuk med. Orkar inte mycket nu inte. Just nu ligger hon och sover med huvudet i mitt knä här i soffan. Snufflan min..

Så himla mysigt..Vi har ju en lekpark alldeles här utanför. Inte mycket att hurra för men ändå. Finns även bord och bänkar. Medans jag bakade så var det två stycken mammor där med sina 4 barn. Ungarna lekte medans mammorna satt och fikade vid bordet i solskenet. Såg så mysigt ut. Såna små utflykter skulle jag också vilja göra. Men undra om det är bökigt att amma ute nu när det börjar bli kallt...?

Kommentarer
Postat av: madde

haha du får väll amma i nån trappuppgång eller nått? hehe

2008-10-15 @ 17:07:32
Postat av: KalsongMorsan

baka eget bröd är ju sååå gott, om det blir lyckat! ^^,

du kan ju lägga en filt över så det inte blåser på brösten :) det gör jag!

2008-10-15 @ 17:17:28
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Postat av: jenny

Äsch, inte så krångligt att amma bara man skyddar mot vind så man inte får stockning. =P



Jag brukar baka en gång o året, typ kladdkaka. Noah har inte förståt det roliga med det hela. ;)

2008-10-15 @ 20:09:26
URL: http://jennypro.blogg.se/
Postat av: Camilla

Här ska du få ett recept på ett super gott bröd!



1 liter filmjölk, 3 dl brödsirap, ca 1kg rågsikt,

1/2 påse brödkryddor, 3 tsk bakpulver, 5 tsk bikarbonat.



Vispa fil och sirap i en bunke, blanda alla torra ingredienser i en annan bunke och blanda sedanmed fil och sirap. Blir en väldigt klibbig smet. Fördela smeten i 3 st smorda 1 1/2 liters formar (sånna lite lång smala), ugnen ska vara på 175 grader och man ska ha gallret längst ner i ugnen. Sätt in alla 3 formarna samtidigt i 30 min täck dom sedan med bakplåtspapper och grädda ytterligare 30 min.. Blir super gott! Så kan man även ha rivna morötter i brödet om man skulle vilja eller russin blir också jätte smaskens och populärt bland barn (oftast).. :-) Ha en bra dag!

2008-10-16 @ 07:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0