BVC & Öppna fsk

Blev lite sen till BVC imorse. Ovanligt, haha! Men det var bara nån minut så det var inte så farligt. Evelina väger nu 7430 gram och är 71 cm lång. Duktig räka, växer så bra ^^ Tog upp det här med smakportionerna, att det inte går så bra. Men precis som när det var Emilia som krånglade så fick man inte mycket till hjälp. Lite skratt och ett "vänta och se, hon växer som hon ska iaf". Ja men man kanske inte vill amma hela livet heller..? Det var liksom ganska jobbigt att amma Emilia i 1½ år, och att behöva amma lika länge igen, det lockar inte så värst kan jag säga. Men det löser sig nog.
Efter BVC-besöket så gick vi in på öppan förskolan som ligger alldeles bredvid. Första gången vi är där och första gången någonsin för Emilia. Men hon gick rätt in och och berättade för mig att här kunde hon minsann leka! Hon började med att måla lite med målarfärg. Kladdigt men roligt! Hon gjorde 2 stycken stoooora teckningar som ligger på tork nu tills nästa gång vi kommer. Sen lekte vi lite inne i ett rum fullt med bilar och en "lekpöl" för bebisar där Evelina fick sitta och leka. Sen hittade Emilia på ett dockhus så då pysslade vi lite där. Det tyckte hon var roligt! Kanske en framtida present..? :-) Efter dockhuset tog vi lite fika, macka och frukt. Te till mig. Emilia fick gurkvatten men det var inge gott sa hon. Evelina smaskade på majskrokar. Det går minsann i iaf! Kladdigt som tusan vart det. Blev ju som klister när det blandades med dreggel! Sen stängde öppna. Dom stänger redan klockan 12. Tycker det är väldigt tidigt faktiskt. Men, men. Emilia ville väldigt gärna gå dit fler gånger så det ska vi absolut göra! Dom har öppet en sväng på eftermiddagen en dag i veckan men jag kommer inte ihåg vilken dag bara. Sen så går vi nog dit på fredag, när det är sång. Emilia gillar ju sång och dans så det blir nog kul. Men redan imorgon blir det nog Kanalens öppna för mig och Evelina medans Emilia är på dagis.

Städar just nu. Eller ja precis nu har jag ju en liten paus som ni märker ^^ Evelina somnade så då vill jag inte röja som tusan. Har dammsugit och plockat massa i köket och vardagsrummet hittills. Kommit på att jag verkligen vill byta ut alla våra blommor för dom är verkligen inte vackra! Dom ser rent ut sagt förjävliga ut! Men jag får inte för Fredrik..Suck..Vadå fäst vid sina blommor?! Slänger in en bild på en blomma han vägrar slänga, så får ni se vad jag menar..


Nå, vad tycker ni? Finaste blomman ever va!


Kommentarer
Postat av: madde

haha riktigt snygg! den går ju inte att slänga :P

2008-10-27 @ 17:36:13
Postat av: Sophy

Haha, supersnygg...tss;0)

Hehe, Noah väger ju lika mycket som Evelina ju..han vägde 7020 sist vi var iväg..3 månader gammal!! Haha! Fast 64 lång..

Blir också irreterad när jag är på BVC..jag har ju börjat ge Noah ersättning för att jag anser att min mat inte räcker..han blir helt enkelt inte nöjd, och desstuom behöver han äta med 1-2 timmars mellanrum..men näedå, ingen ersättning inte..utan fortsätt att amma med en timmes mellanrum så kommer mjölken igång efter nån dag..men nejtack..inte när det fungerar så bra med ersättning och han dessutom sover hela nätter..ska jag då plåga honom med att behöva vakna och äta varannan timme och dessutom rasera alla rutiner som vi fått till hittills..nej nej, så sist sa jag inget om ersättningen orkar inte med deras predikningar..suck!! Så jag förstår irretationen över att du inte får någon hjälp..

Fungerar det inte att "lura" henne heller? hon tycker inte om nånting? gröt? välling? puré? mat? jobbigt...



Ha de så bra! kram

2008-10-27 @ 19:49:34
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: stina

Haha den var inte fin!! =)

2008-10-27 @ 22:32:03
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja den blomman var ju verkligen vacker ha ha ha...

2008-10-28 @ 19:33:36
URL: http://luckylinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0