Hus..?

Sitter och kikar på hus, nu igen. För hundrasjuttioelfte gången typ! Men jag vill verkligen ha ett hus! Det värsta är väl att vi inte får nåt bra lån, om nåt överhuvudtaget, så länge som jag är mammaledig/pluggar/ej fast anställd. Skulle vara perfekt om man fick hyra ett hus. Och idag mina vänner, då hittade jag ett hus, med en liiiiten möjlighet att få hyra det! Nämligen min mosters gamla hus, hennes föredetta som äger det nu. Han försöker att sälja det, men med nuvarande börskris och så, så är det svårsålt. Han har hyrt ut det förut, men just nu så har en mäklare hand om det och han har fram tills december på sig att få det sålt. Bad min kusin att hälsa honom att får han det inte sålt, så finns här några som är sugna på att hyra ett tag fram över :-D Nu ska man väl inte hoppas på för mycket, men jag är ju alltid sån, minsta lilla lilla lilla möjlighet och jag börjar drömma stort, haha! Huset ligger iaf i Västanbyn. får väl se hur det går, hoppas kan man ju alltid göra.

Sjukt trött på att inte vara frisk nu. Jag har inte tid eller ork att vara sjuk med 2 småbarn att ta hand om. Fredrik har den där jävla älgjakten nu med tydligen, så den ska han iväg på imorgon. Om han nu inte sjukskriver sig han med. Känner sig inte riktigt hundra. Vem gör det i den här familjen just nu? I år hoppas jag då verkligen att vi inte får nå älgkött iaf. Har ju kvar massa i våran frys, i mammas frys och i Fredriks morfars frys sen förra året. Hinner ju inte äta upp skiten! Börjar ju tröttna på det, är liksom inte riktigt gott längre..

Annars så sitter jag här och deppar över mitt icke existerande sociala liv. Jag vill ut! Ut och träffa vänner, äta gott och snacka skit..Därför är det ju också lite extra deprimerande när min lillskit inte verkar vara så intresserad av puré och så, och dessutom vägrar nappflaska..Man blir ganska låst när det enda som funkar är amning..Linda försöker få med mig på fest den 24:e, då den andra Linda fyller år. Förfesten är typ bara 5 minuter från mig, så dit kan man ju gå utan problem. Sen skulle dom ut i Gävle, och det blir ju lite värre då..Men en förfest lär man väl kunna gå på, och alkohol är väl inget måste..Eller hur låter det Linda? Duger det? ^^

Kommentarer
Postat av: Therese

Är det Bengans hus? Vet iaf att han känner din mamma, bara inte på vilket sätt :)

2008-10-14 @ 13:26:19
URL: http://mittlivsomtherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0