Öppna hela dagen

Igår vart det öppna förskolan hela dagen för mig. Lämnade Emilia på dagis vid 9:00 och tog sen en promenad runt i Barrsätra så Evelina fick sova lite och så öppnade ju inte Kanalens förrens 10 heller så. Kom dit prick 10 och det var inte direkt överraskande att jag och Evelina var dom enda där, haha. Men det droppade in folk med jämna mellanrum så vi var inte ensamma särskilt länge. Väldigt många där, roligt! Åt soppa och macka där precis som sist. Den här gången var det min tur att betala för mig och Jenny, då hon betalade sist ^^ Vi var kvar till halv 1 ungefär, då vart Evelina trött. Somnade väldigt fort i vagnen, efter sin vanliga lilla sång hon kör med innan hon somnar, hihi.
Vid 14:00 hämtade vi Emilia på dagis och gick direkt till öppna förskolan på sjukhuset. Dom har öppet på eftermiddagarna en dag i veckan. Där var vi dom enda. Lite trist för Emilias skull, men hon var nöjd ändå. Ritade lite och lekte massor i dockhuset. Blir nog ett sånt när hon fyller ^^ Så fikade vi lite, och medans vi fikade så var det nån bebis som började skrika inne på BVC som ligger alldeles bredvid. Emilia tittade upp från fikat och sa högt och tydligt, "mamma, det låter illa här". Ledaren Pia skrattade lite och sa att det var nog nån bebis som var lite ledsen inne hos doktorn. Emilia svarar "jaaa men min bebis är i alla fall snäll hon". Skitkaxig lät hon också, haha! Pia skrattade gott åt det. Synd att öppna på sjukhuset kommer att vara stängt nu i 3 veckor då dom ska flytta tillbaka till sina gamla lokaler på Smassens som vart vattenskadade i påskas.

Efter kvällsmaten skjutsade jag och Emilia brorsan till Valbo för att lämna tillbaka en laptop. Svängde förbi pappa på vägen hem för att hämta upp en laptop där. Pappa tyckte jag såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig i håret. Typiskt pappa, han är bäst på att få en att må dåligt gällande utseende.
När barnen hade somnat så drog jag hem till mamma och brorsan och rakade av brorsan håret. Igen! Känns som man rakar honom flera ggr i månaden..Sen spelade vi lite tv-spel och så snackade jag med mamma innan jag gick hem igen.

Idag har det inte hunnit hända så mycket mer än att jag lämnat Emilia på dagis och sen betalat nån räkning. Nu ska jag byta bajsblöja på Evelina, sen får vi se vad som händer!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja det stämmer nog bra det =) Jag tänkte kika in på öppna jag å men Emilia var så trött så hon var inte på sitt bästa humör :p Vi ska börja gå dit sen när dom öppnar i Bj igen =)

2008-10-29 @ 12:36:11
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tjena.

Här sitter jag å ser ut som en fotboll i fejset...:-(

Skulle dra en tand i gårkväll,men det var ju infektion under den...så dom fick inte ur den..Hade så helvetiskt ont igårkväll..värken e bättre i dag men är svullen.Penicillin i 16 dagar ska jag äta nu...ska försöka dra den igen den 14/11..najs!

Mitt största problem är att jag inte får träna..förren svullnaden lagt sej å jag inte har ont längre.

tyck liiite synd om mej...;-)



//Camilla

2008-10-29 @ 18:12:24
URL: http://maxmammas.blogg.se/
Postat av: Sweetheart

Hej! Du vann två av auktionerna ;) Kanske kan ses någon dag i viken så slipper jag skicka! Onödigt dyrt ju :)

Sett låt den rätte komma in än? Tycker den verkar så bra!

2008-10-29 @ 19:09:39
URL: http://graceful.blogg.se/
Postat av: Sweetheart

Kontant låter bra :) Tror jag fick ditt nummer från tradera, så skickar ett sms någon dag :)

2008-10-29 @ 19:33:17
URL: http://graceful.blogg.se/
Postat av: Sweetheart

Kontant låter bra :) Tror jag fick ditt nummer från tradera, så skickar ett sms någon dag :)

2008-10-29 @ 19:33:23
URL: http://graceful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0