Sjukhuset igen

Fredag, och jag har spenderat lite över en timme på Gävles sjukhus igen. 3:e gången på bara några veckor jag åkt in dit nu, drygt ju..Men behövligt! Idag var det sjukgymnasten som skulle få ett besök av mig. Gick igenom alla leder och böjde, klämde och sträckte. Slutade med att jag åkte hem med 2 recept på fysisk aktivitet. Bassängträning på Sandvikens sjukhus 1 gång i veckan och styrketräning på Balkefors 1-2 ggr i veckan. Så tyckte hon även att jag skulle börja simma, vilket jag redan bestämt mig för att göra. Blir mycket träning det! Sen skulle hon även skicka en remiss till ortopeden som ska göra avtryck av mina fötter och göra fotbäddar/ilägg för tydligen så har fötterna blitt konstiga så jag går helt fel vilket påverkar fotleder, knän och höfter det med. Inte bra..Men skönt att det går att göra nåt åt iaf! Men när man får massa såna här hjälpmedel, då känner man sig ju ännu mer handikappad..
Efter sjukhuset åkte vi hem till mamma för att äta mat. Mamma hade ju hand om ungarna medans jag var på sjukhuset. Ja sen har det inte blitt så mycket mer idag. Ska hem till mamma en sväng igen snart och raka skallen på brorsan. Jaa och på tal om ny frilla så har jag beställt tid hos frissan igen för att klippa mig ännu kortare! Haha! Skulle inte behöva betala fullpris iaf ^^ Spännande! Så korthårig som jag kommer att bli har jag nog aldrig varit..Förutom som nyfödd då, och redan då hade jag faktiskt väldigt mycket hår! :-D Har ju alltid haft långt hår, som längst ner till rumpan. Jobbigt att sköta långt hår faktiskt..Går åt mycket schampoo och balsam.

Sen bara måste jag skryta lite om mina barn med! Vi har ju länge försökt få Emilia blöjfri men hon har inte varit särskilt intresserad av idén. Men nu, nu så går det riktigt bra! Hon kan vara utan blöja flera timmar och går och kissar helt själv, sätter sig på toan och till och med torkar sig själv. Och de senaste 4 gångerna hon varit bajsnödig så har hon även bajsat på toaletten, något som hon tidigare vägrat. Kanske det äntligen börjar släppa, kanske kan hon vara helt utan blöja snart! Guuuud så skönt! Hon är så duktig så, min stora Emilia! ^^
Och lilla räkan då, hon har fått börja lite med gröt på kvällarna. Det går sådär. Bättre än vad det gjorde med Emilia, men inte fullt så bra som jag hade hoppats. Vi har gett henne gröt nu i lite mer än 1 vecka, men fortfarande så äter hon inte ens en halv smakportion. En halv smakportion motsvarar en matsked, så det är inte mycket som går i. Men hon spyr inte iaf, som Emilia gjorde. Släpper väl förhoppningsvis snart. Ska väl få prova på potatis vilken dag som helst, får se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0