Vintertid

Såå, hur många har glömt ställa om klockan? :-P Inte jag iaf! Ställde om den redan igår kväll innan jag la mig, så det inte skulle bli så konstigt nu på morgonen. Fast alla klockor är inte ställda än, dom i köket står fortfarande på sommartid. Usch, snart är det november..Den enda som är bra med vintern är julen..För barnens skull kan jag önska mig lite snö också, men det räcker ju över julen, sen kan det bli sommar igen! :-D

Imorse var det barngympa som alltid på söndagar. Jobbigt som tusan att komma upp ur sängen, morgontrött som man är. Emilia hade lika roligt som vanligt. Hon vill inte att jag ska hjälpa henne där, kan själv säger hon, så får jag sitta på sidan och titta på. Schysst..Alla andra föräldrar får springa omkring med sina barn och ha roligt, men Emilia är tydligen för stor för att ha mamma med :-P Fast det är skönt att hon är så pass självsäker och vågar, hade tyckt det var jobbigare om hon satt klistrad runt mina ben och inte vågade göra något. Så var hon när hon var mindre. Tur det har vänt!

På tal om vintertid..Måste få tag på nya vinterkläder och sånt till Emilia..Hon behöver ny overall eller tvådelad i storlek 98/104, nya varma höstkängor i ca storlek 26-27, och självklart massa kläder i storlek 98/104. Hon växer så det knakar!! Nästan alla hennes kläder i storlek 92 är för små nu..Suck..Tur att Evelina ärver Emilias kläder iaf, så slipper man köpa nytt åt två ungar! Fast vi köper och får mycket begagnat också. Funkar lika bra och ofta är kläderna i jättefint skick också! :-)

Nu ska jag nog ta och börja lite smått med lunchen. Blir varma mackor idag. Enkelt och gott! Sen efter lunchen ska jag nog ta med mig Emilia på loppis! Tror det var den här helgen som det var loppis i lokalen här i området iaf..Visar sig väl ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0