Barnkalaset

Igår var vi ju på barnkalas som sagt. Började inte särskilt bra då Fredrik körde som en idiot in, så Emilia blev åksjuk och spydde. Nice..Hon berättade till och med att hon mådde illa, men Fredrik trodde inte på henne. Snällt! Stackars barn. Men efter att ha fått spy lite och andas lite frisk luft så mådde hon bra igen. Det första barnen fick göra när vi kom in var att fiska i fiskdamm. Fick en påse full med godis. Emilia har ju aldrig ätit godis förut, då vi tycker det är onödigt att ge dom så länge dom inte vet vad det är osv. Det är ju vi som föräldrar som lär dom vad det är, så varför då inte vänta så länge det går med såna onyttigheter? Iaf, vi kunde ju inte säga att hon inte skulle få fiska och vi kunde ju inte ta ifrån henne godiset, så hon fick äta det. Men det var inte någon riktig hit ändå. Hon spottade ut det mesta och sa blää. Det enda hon åt var en sån där liten plopp-bit och en klubba, som hon suger på fortfarande idag. Skönt det då. Hoppas man slipper tjat om godis nu, så vi kan fortsätta hålla det ifrån henne ett tag till. Evelina fick också fiska, hon fick leksak i sin påse. Emilia var mer intresserad av det än sitt eget godis, hehe. Hade iaf trevligt på kalaset, gott fika! Riktigt god saft faktiskt, kunde inte riktigt säga vad det var för smak, men den var god! Jaaa, jag dricker ju inte kaffe.. ^^ Ibland kan jag dricka kaffe, men det är väldigt sällan.
Men jag satt och tänkte på en sak i bilen hem. Jag tror nog att folk kan uppfatta mig som en riktig surkärring, en bitch. I stora folksamlingar har jag så svårt att  umgås. För det första är jag blyg och för det andra så vette tusan om det inte är nå skumt med min hörsel, för jag kan verkligen inte hänga med i ett samtal om flera pratar, eller om det är flera grupper utspridda som pratar. Jag kan inte koncentrera mig på ett samtal, jag hör massa pladder här och där och kan liksom inte höra det samtal jag vill lyssna på. Fattar ni? Svårt att förklara, men jag hör iaf inte vad folk säger, bara bla bla bla bla överallt. Slutar alltid med att jag måste säga Va?, när jag märker att nån har frågat mig nåt. Därför försöker jag ofta inte ens vara med i nåt samtal, utan sitter i min egna lilla "bubbla" och koncentrerar mig för fullt på ungarna istället. Har förklarat för Fredrik, men han tog mig nog inte riktigt på allvar..Sa att är det så illa så får du väl förklara för alla du pratar med då..Men då känner jag mig ju..Jaa, jag vet inte..Konstig..?

På kvällen gick jag hem till brorsan en sväng. Han har trummor till sitt Rock band nu! Hahah, så grymt kul, men svårt! Får inte riktigt med foten där, på pedalen. Så blir jag koko efter ett tag och bara slår lite hur som helst och hoppas nåt blir rätt, haha! Roligast var iaf när mamma provade. Då skrattade jag så tårarna rann!! Vilka spel det finns idag alltså..Hihi..!

Idag blir det lugna puckar. Har legat däckad på soffan hela förmiddagen pga huvudvärk. Sällan..Jävla huvudvärk! Sen så gör ju i stort sett alla leder ont också, så jag orkar ingenting..Det värsta är att det måste städas..Suck..Moster ringde iaf imorse och berättade att hon fixat en tid åt mig på reumatologen igen nu på fredag klockan 11:00. Får se om det blir mer sprutor då. Iiik..Och Fredrik som ska på kryssning i helgen..Får jag sprutor får jag ju inte vara uppe och gå egentligen. Men det löser sig väl!

Oj vad långt detta blev..Undra om man ska försöka sig på att städa lite ändå..

Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej hej... visst einte att emilia inte åt godis hade jag vetat hade hon också fått en frukt påse :-) Saften är kanongod det är fun lights appear... äppel och päron smak. Är kanongod om man blandar den med lokanaturell och massa isbitar. Jag uppfattade inte dig som en sur kärring :-) Vissa är pratsamma och andra inte. det är bara så det är :-) oroa dig inte. Kram sophie

2008-09-28 @ 19:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0