Gårdagen

Fan jag är sämst på att hitta på bra rubriker, haha!

Iaf, igår började Fredrik jobba igen efter semestern. Trist med skönt samtidigt, äntligen kanske det blir lite vettiga rutiner igen! Jag och ungarna var bara hemma och slappade på förmiddagen, sen efter lunch tog vi en långprommis hem till Malin och Alicia! Emilia och Alicia lekte jättebra och hade riktigt roligt, jag och Malin drack kaffe och snackade. Evelina sprattlade omkring på en filt på golvet, spydde, jollrade, spydde, sprattlade lite till och spydde, haha! Emilia fick en massa kläder efter Alicia, så snällt så! Tusen tack!
När det var dags att gå hem så var Emilia väldigt trött, så hon somnade i vagnen. Evelina somnade hon med, så det vart en väldigt tyst promenad hem, hehe. Men guuuud så trött jag vart i benen! Kändes som det bara var uppförsbackar hela vägen hem och det är ganska tungt med en syskonvagn med två tunga ungar i. Helt slut när vi äntligen kom hem..Då käkade vi älg! :-D

Idag började Emilia på dagis igen också! Skönt, haha! Får hon leka av sig lite. Men det var lite synd för alla ungar hon leker med, dvs de lite äldre, hade bytt avdelning nu, så nu är Emilia äldst och det var inte alls många kvar som hon kände igen. Blev lite blyg men det gick bra att lämna iaf. Hon skrattade och vinkade. Skönt det, så jobbigt när de små blir ledsna. Hämtar henne vid 14, ska bli kul att höra allt skoj hon gjort :-)

Inatt sov förresten Evelina i sin spjälsäng för första gången! Gick jättebra, men hon vaknar fortfarande lika ofta på nätterna för att äta. Börjar bli lite less på detta nu..Hon somnar ca 23-00, jävligt sent alltså, och sen vaknar hon typ vid 03 och vid 06 för att äta. Vid 08 vaknar Emilia och då är det ju bara att kliva upp. Blir inte mycket sömn inte. Gääsp! Kanske ska börja med lite gröt till kvällen..?
Köpte förresten hem byxblöjor åt Evelina sist. Tycker dom sitter mycket bättre än vanliga "bebisblöjor". Men byxblöjorna får hon bara använda när hon inte har body på sig utan vanlig tröja. För har hon body så håller den ju uppe "bebisblöjan" lite :-)

Kommentarer
Postat av: madde

ja jag ger Luna gröt på kvällen och har gjort sen hon var 5mån tror jag men hon vaknat ändå var tredje timme och ska ha mat i kväll ska jag pröva ge hene välling.. så får vi se..

2008-09-02 @ 11:50:05
Postat av: Veronica

Är det Malin Ågren du skriver om? :)

När jag läser din blogg om Emilia och Evelina vill ja så gärna få det till att Emilia är den minsta. haha. Jag vet inte varför. Kanske för att min heter Emilia :) haha

2008-09-02 @ 13:41:58
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0