The helg

Jahapp, så har ännu en helg tagit slut. Har hänt lite grejer denna helgen iaf. Skönt det, hatar händelselösa helger!!

Igår åkte jag och Jessica in till Valbo, utan barn! Shoppade järnet, precis som det ska vara! Vi köpte oss en varsin skinnjacka, jaaa jag hittade faktiskt en!! *lycka* Jag köpte en svart och hon en brun. Kostade ju lite, men det var det värt. Sen så lär väl en skinnjacka hålla sig ett tag också tycker jag. Köpte även 2 tröjor, 6 par trosor, 1 ögonbrynspenna, 1 ansiktsmask, 1 lypsyl, 3 dreggelbandanas åt Evelina (tack för tipset Linda!), 1 par skor och massa fika! Stor choko latte och en jäkligt maffig chokladkaka med vaniljglass! Efter den shoppingrundan så var mitt konto lite tomt, oops! ^^  På kvällen blidde det film och mys hemma i soffan. Såg Wanted, helt okej film. Fan att man inte såg ut som Angelina Jolie alltså..

Idag började dagen tidigt. Emilias barngympa började idag klockan 09:00 så klockan stod på 07:30. Upp och gjorde oss iordning. Emilia ville inte riktigt gå upp, jag möttes av en sur Emilia i sängen när jag skulle väcka henne.
- Men mamma, jag vill sova klaaaaart..Det är mitt i natten...!
Haha..Sötnos! Hon hade iaf jätteroligt på barngympan. Klättrade på ribbstolarna, slängde sig ner i skumgummihålet, både från trampolin och såna där ringar i taket, och härjade loss precis som alla andra ungar där. Blir nog roligt för henne det här, att ha en aktivitet att gå på varje vecka. Fredrik tyckte det var lite småjobbigt för att föräldrarna också var tvungna att vara med och leka, sjunga och dansa, haha! Han stannar nog hemma med Evelina nästa söndag :-P
Efter gympan åkte vi in till Valbo igen. Fikade inne på Coop medans vi väntade på att resten av butikerna skulle öppna. Fan klockan var ju tidigt på morgonen fortfarande, haha! Skönt att fika inne på Coop, för där finns ett lekrum för barnen så föräldrarna får fika i lugn och ro ^^ Fredrik köpte massa kallingar och sen var det bara massa barngrejer vi köpte. Dom hade ju rea på leksaksaffärerna så vi passade på att köpa lite julklappar! Blev en hel kasse med sällskapsspel, ska bli riktigt skoj att spela med Emilia sen! Längtar redan till jul ^^ Så köpte vi en dockvagn, kombivagn. Hade kostat nästan 900:- men var nersatt till 249:- nu! Klart man slår till! Så köpte vi två tvillingdockor med tillbehör som hon kommer att få från Fredriks föräldrar. Samma sak där, de hade också kostat 900:- från början. Skulle även kolla vinterkängor åt Emilia, för det var rea på Vikingkängor på Skohuset. Men självklart fanns inte hennes storlek..!! Hon skulle behöva storlek 28!! Det är fan stort det..Jösses..Men..Den enda som inte fick nåt idag var Evelina..Men vad köper man i julklapp åt en liten tjej som då kommer att vara 8 månader, men som har alla sorters leksaker och kläder efter storasyster...? Svårt..Fredrik är ju sådär han med att han inte kan köpa något som redan finns hemma, så kläder och sånt får jag inte köpa..Hum..
Jaja, efter Valbo åkte vi en snabbis till Årsunda, fikade lite med Fredriks föräldrar. Fick med oss en hel påse plommon hem! Så jäkla gott med plommon direkt från sitt eget träd. Efter det så bar det av direkt hem för vi hade tid i tvättstugan. Vilken lycka..Men nu är det tvättat och klart iaf, skönt! Klippte håret på Emilia och badade henne innan hon skulle sova.

Jaaa, det var väl våran helg det! Får se om det kanske blir film ikväll med. Skulle behöva prata med brorsan men han pratar ju i telefon med sin tjej och dom pratar typ i 2 timmar, för hon läser nämligen Harry Potter för honom över telefon! Haha!! Jaa bor man långt ifrån varandra så :-P

Kommentarer
Postat av: jenny

Ja, eller hur. Lite sol på hösten skadar aldrig.



Skulle också behöva sova men har inte orken att lägga mig ner och sedan bli väckt när Lilly vaknar. =P



Vad ni shoppat i helgen då! =) Var köpte du jackan?

tycker alla skinjackor är så låga i midjan, kanske är jag för lång? =P

2008-09-15 @ 10:37:49
URL: http://jennypro.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, ja det skulle du vilja veta va ;)

Jag som inte tcker jag är så ond på riktigt, men tydligen. Haha.

2008-09-15 @ 11:52:05
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/
Postat av: Linda

Okey! Har aldrig köpt smink där, bara ansikts och hudprodukter, och duschcrémer. Det är bara såååå bra! Och bra priser! :)

2008-09-16 @ 16:37:19
URL: http://lindapernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0