Ny vecka, nya tag

Måndag idag. Måndagar är alltid tråkiga tycker jag. Känns som en evighet till helgen, men det går ganska fort ändå som tur är!

Idag slöade vi på förmiddagen. Tittade på barnprogram och ungarna lekte lite. Jag var trött och försökte hålla mig i soffan, haha..Gjorde blodpudding till lunch, och det gillade Evelina. Åt till och med mer än Emilia tror jag. Bra det. Efter lunchen blev det en promenad så att Evelina skulle få sova lite. Väldigt fint väder ute! Men liiite jobbigt med sol mot snö, man blir så jädrans bländad. Blev lite klagomål från Emilia där ett tag. "Mamma, det är ljuuuuust!". Medans Evelina sov ute i vagnen så passade jag på att duscha och göra mig i ordning. Sen kom Cina förbi och grattade Emilia. Karl och barn hade hon lämnat hemma. Emilia fick modellera med en sån där ehh..Vad sjutton heter det? Aja, en sån där mackapär som man klämmer ut leran igenom så blir det olika mönster. Fattar ni? :-P Väldigt uppskattat! Cina fick sitta och hjälpa henne hela tiden, hähä. Vi drack kaffe och pladdrade, som kärringar alltid gör ^^ Trevligt var det iaf! Hoppas på att få till en bebisdejt snart också, var ett tag sen nu.
När Cina åkt hem så tog vi en promenad igen. Till Prix för att köpa frimärke och posta ett brev. Sen hem, Emilia fick dra Evelina lite i pulka, och sen in och fixa maten. Emilia hade beställt spaghetti och köttfärssås så det fick det bli! Emilia och Fredrik älskar det, men jag är sååå trött på det! Evelina åt rätt bra hon med.
Efter maten stoppade jag båda barnen i badkaret. Faktiskt första gången dom två fått bada tillsammans i badkaret, Evelina har alltid badat i baljan annars. Men nu är hon ju så stor och stadig när hon sitter så det går ju jättebra att ha henne i badkaret. Kul hade dom kan jag lova! Och blött blev det..
Båda två somnade vid 20, men Evelina har hunnit vakna en gång efter det och velat ha mer tutt. Jag och Fredrik kikade lite på Familjen Annorlunda, och Fredrik konstaterade att vi kanske inte har det så jobbigt med två barn ändå, haha!!

Nu på kvällen så har både jag och Fredrik börjat känna av näsa och hals. Va fan..Orkar inte med en till förkylning! Suck..
Kikat lite på hus har vi gjort också. Helst vill vi ju gärna bo i villa här i Vallhov eller i Barrsätra, men har även börjat fundera lite på Östanå. Ett hus finns det där nu som kom ut idag. Såg ganska bra ut gjorde det också. 850 000:-. Tänk så priserna kan skilja så mycket på så litet avstånd..Hade det legat i Barrsätra hade nog priset varit närmare 2 mille. Men ge mig ett jobb nån då så att vi kan köpa oss ett hus..Det hade varit guld.. ^^

Oh, nu kom mamma förbi med två kassar kläder åt Emilia från Alva! Skoj! Kläderna efter henne är alltid i så bra skick, många ggr ser dom oanvända ut, och ingenting vill dom ha för kläderna heller. Helt otroligt. Så tacksam för kläderna vi får från dom, och Emilia tycker det är så roligt. "Åh, den här har jag fått av Alva..!" En vinteroverall och allt var det med..Perfekt!

Nää nu blir det nog sängen tror jag. Imorgon fyller Emilia då 3 år! Tänk vad fort tiden har gått! Helt otroligt..Min stora tjej!

Kommentarer
Postat av: madde

nej jag skickade ju in den för två veckor sedan bara och ansökte till 1A april så det var ju försent anmälan kom in kanske beror på det eller att du har syskon på samma dagis det prioriteras ju

2009-02-09 @ 22:10:05
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: Cina Lindberg

Tack för en trevlig fika idag. =) Det var roligt att hjälpa Emilia med playdoh grejset. =P Men det var riktigt roligt att man fick en kram innan man gick hem. =D

2009-02-10 @ 01:12:31
URL: http://cinalindberg.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad roligt att bada tillsammans! Det gjorde jag och syrran massor när vi var små, och vi älskade att ärva kläder från någon annan, som var lite äldre gärna :) Iaf så jag minns det nu, haha!

Kramar!

2009-02-10 @ 22:34:55
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0