Paus tack..

Idag vill jag verkligen bara trycka på pausknappen..Ingen bra dag med andra ord. Evelina var vaken inatt mellan 01 och 03. Då var det bara att gå in till Emilia istället som självklart också skulle vakna. Fick ligga inne i hennes säng till klockan 07. Då fick jag äntligen lägga mig i min säng..I hela 45 minuter, sen ringde väckarklockan..Emilia var ju såklart inte alls pigg imorse, inte jag heller för den delen. Men hon sov iaf så länge jag låg i hennes säng..Iaf..Blev ett himla bråk mellan henne och mig imorse. Hon lyssnade inte för 5 öre och bara jävlades. Tillslut tappade jag tålamodet och röt i åt henne. I efterhand kan jag känna att jag tog i lite för mycket, men jag orkade bara inte just då. Nacken värker och lederna värker, en ny inflammation på G i vänstra knät. Ingen sömn på det och en trotsig 3-åring..Det är ingen bra kombination. Var sena iväg till dagis och självklart bajsade Evelina precis när vi ska gå. Rann igenom både body och byxor så bara till att tvätta av henne och byta kläder. Var då väldigt sena till dagis så klart. Emilia fortfarande ledsen för att jag vart arg på henne.
Evelina somnade vid 11 och jag började hosta som en idiot. Hostade tills jag spydde. Då la jag mig på soffan och ville bara dö. Fredrik kom hem och fixade lunch iaf. Skönt, slapp jag. La mig på soffan igen efter och självklart slumrade jag till och höll på att sova över dagishämtning. Stressa igen och självklart så kissade Evelina ner sig när jag skulle byta blöja. Inte min dag idag..Emilia ville inte följa med hem från dagis heller, så klart..
Just nu bråkar ungarna med varann, båda är på dåligt humör. Underbart..Jag är så trött..I både kropp och själ..Måste verkligen se till att ringa HC så jag får komma dit och kolla upp den här förbannade whiplashen..Det här går inte längre!

Nej usch vad neggo jag känner mig idag..Hoppas det vänder snart..Ikväll ska jag iaf se på en dokumentär om kvinnor som väljer att föda barn hemma utan smärtstillande och barnmorska. Kan bli intressant. Själv skulle jag aldrig vilja vara utan utbildad personal, tänk om nåt går fel?! Hemska tanke. Smärtstillande däremot, det ville jag vara utan båda ggr men nää så stark var jag visst inte ^^ Åhh..Tänk att få vara gravid igen..Så mysigt ju..Men jag skulle aldrig orka med ett till barn just nu, när mina leder och min nacke är som dom är..Men om ca 4 år kanske, då skulle jag vilja ha en till liten bebis. Få vara gravid och föda, fan vad häftigt!

Är jag en dålig mamma om jag sätter mig och tröstäter glass utan att bjuda barnen..? :-P

Kommentarer
Postat av: Titti

En tuff dag för dig hör jag.Inte kul när allt strular och man är trött och har värk.Jag födde faktiskt alla 5 barnen utan smärtstillande,det enda som fick mig att klara det var tanken på att jag inte ville att nåt skulle gå över till dom av det man fick i såfall.Men fan jag trodde jag skulle dö innan det vart klart.Jag tycker det är toppen att det finns hjälp att få om man vill.Dom 2 äldsta jag fick så fanns inte det annat än lustgas,det var det enda man fick.Och det är skitäckligt tycker jag.

2009-02-17 @ 17:30:29
Postat av: camilla

Ha ha ha...du kommer att bli ännu argare på henne när hon blir äldre....inte mår hon dåligt över det inte!tycker du verkar ha ett himla tålamod!

Jag såg åxå dokumentären-intressant-men jag skulle heller inte våga föda hemma,och absolut inte utan smärtlindring!!

Ring nu HC och sköt om dej!

Du är INTE en dålig mamma!

2009-02-18 @ 08:27:55
URL: http://maxmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0