Liten blir stor

Igår fick vi hem papper på att Evelina har fått dagisplats! Min lilla bebis..Samma dagis som Emilia, tur det! Hoppas på samma avdelning med, fyllde i det som önskemål på ansökan. Emilias dagisfröknar vill väldigt gärna ha Evelina också ^^ Iaf i april/maj får hon börja. Inte långt dit inte! Men precis som Emilia så får hon börja redan som 1-åring. Kanske inte det jag vill egentligen, men när Fredrik gärna vill ha sina dagar men inte kan ta ut hur som helst på grund av jobbet ja då får det bli så här. Jag får trösta mig med att det är lättare att skola in 1-åringar är 1½-åringar! Lilla Evelina blir så stooor! Dags för en till bebis kanske...? :-P

Annars har det inte hänt så mycket sen sist jag skrev. Jag håller på att röjer här hemma. Städar, gör om och till helgen kanske det till om med börjar bökas lite i rummet som ska bli Evelinas! Hoppas på att vi får ordning där fort. Annars så brukar ju våra projekt kunna dra ut på tiden, tss..
Funderar på att sälja syskonvagnen, det står just nu bara och tar plats i vardagsrummet. Skitdrygt med en så pass stor vagn som inte får plats i boden ju. Emilia har den senaste tiden använt ståbrädan. Går bra, men vet dock inte hur det går om man går längre sträckor, typ till öppna förskolan eller fram och tillbaka till stan. Måste ju vara jobbigt att stå rakt upp och ner också..Aja får se..Pengarna skulle behövas iaf..
Jaa Evelina har ju fått 2 tänder för ett tag sen med. Tror jag skrev lite här om det. Iaf så skaver det som tusan på vänstra tutten när hon ammar, så nu har jag skitont och jag sitter och spänner mig och grimaserar varje gång det ska matas. Fan, hatar tänder..Minns att det vart likadant när Emilia fick sina första tänder..Dessutom så bits Evelina..Inte skönt..Hon tar inte i allt hon kan, men hon biter iaf och det lilla hon tar i gör ont det med. Provade en sån där amningsnapp, men den fick henne bara att bita hårdare. Aja..Har iaf märkt att hon börjat intressera sig mer för mat nu. Sitter och drar i Fredriks tröja och skriker tills hon får smaka när vi sitter och äter. Haha, så gjorde hon inte förut. Så hon får äta med oss. Men hon blir nöjd fort, tycker inte att hon kan bli mätt på det lilla hon äter.

Nää nu vart det svårt att skriva. Fredrik sitter bredvid och pratar samtidigt och blir sur när jag inte svarar :-P

Lilla Evelina..Min bebis blir så stor!

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Du dissar mig på Lunarstorm! ;)

2009-01-29 @ 22:42:28
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: Bimbo Boy

Såg ditt mess på MSN nu först hehe! Då du loggat ut. :) Skojade ju bara. <3

2009-01-29 @ 23:18:07
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: madde

jaah hon har ju blivit jätte stor :) vi måste träffas nån dag tycker jag så att våra barn får leka med varandra :) vore kul för Luna att lära känna någon i Vallhov och jag med för den delen :P

2009-01-30 @ 14:22:58
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: Josephine

Nu blev juh jag avundsjuk på din fina blogg! Hur har du fått till den?

Tycker alla man får välja här är så tråkiga..

2009-01-30 @ 14:34:27
URL: http://girlanachronism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0