Lördag

Vaknade imorse vid 09:00. Fick lite sovmorgon, och tur var väl det då jag var uppe med båda ungarna inatt. Sov sista svängen inne med Emilia i hennes extremt sköna växasäng..Fredrik fixade frukost åt Emilia och jag fixade Evelinas gröt. Skitdrygt att mata Evelina för hon måste ha så lugnt runt sig när hon äter annars bara vänder hon bort huvudet och pysslar med allt annat än att äta.
Fredrik och Emilia har åkt ut till Årsunda för att pimpla och greja. Jag valde att stanna hemma då jag inte alls kände för att sitta ute på isen rakt upp och ner. Okej om det hade varit en skoter inblandad och lite grillning vid strandkanten, men bara sitta på isen vid ett hål och hoppas på fisk det är inte riktigt min grej. Får väl se när dom kommer hem sen.
Jag och Evelina tog en promenad. Hon somnade typ på en gång så det vart inte en så lång promenad. Skulle tagit med mig mp4-spelaren så kanske det blitt roligare. Nu ligger hon ute och sover, jag lyssnar på lite gamla musikvideos på youtube och snackar med Dennis på msn. Ikväll ska jag hem till honom och flumma! Längtar! Han ska hjälpa mig lite med bloggen också, lära mig vissa saker som jag visst är för dum för att fatta :-D Fast egentligen så är inte Dennis bäste person att fråga..För han och jag är i stort sett lika dumma! Ta bara det exemplet första gången jag var där på filmkväll, och vi inte lyckades öppna en läskflaska ens! Skulle kunna berätta mycket som vi varit med om under skoltiden, haha! Han och jag på franskalektionerna..Läraren bara suckade åt oss för vi aldrig fattade :-P Den läraren hatade verkligen mig..Kan iofs berott på att jag kallade henne jävla kärring när jag trodde hon inte var i närheten, men självklart kom hon i trappen precis då! Bra jobbat Angelica..

Måste, måste, måste få ordning här hemma! Blir så less varje gång jag kommer in i vardagsrummet och ser hur fan det ser ut..Hoppas Fredrik orkar fixa till lite senare idag. Bokhyllan som står i Evelinas blivande rum ska ner, så den ska tömmas och så först. Vill ju kunna bjuda hem folk utan att skämmas..Dessutom måste verkligen den där extra tv-bänken ner i förrådet, den kan ju inte stå mitt på vardagsrumsgolvet. Och Fredriks jäkla högtalare som står i hallen, den ska bort! Att han inte tog med den till Årsunda nu då, för det är dit den ska..Sen ska det säljas saker, syskonvagn, babysitter, hoppgunga, bebiskläder osv..Buhu..Jag kommer inte få fler bebisar..

Nej, kanske man ska skutta vidare. Skulle behöva duscha, men jag vet inte om jag kanske ska vänta med det tills Evelina vaknat..Eller det är ju faktiskt smidigare när hon sover, men det känns så oroligt när hon ligger ute..Tänk om hon vaknar..Eller tänk om nån tar henne!!

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Haha vi är miffon :P

2009-01-31 @ 14:35:19
URL: http://www.bimboboy.com/blogg
Postat av: madde

usch vilken hemsk tanke :(

2009-01-31 @ 22:05:23
Postat av: Ida

Gud vilken söt bild på Evelina (gissar jag) här nedan! Ser ut som en go o glad unge :) Spana in på min blogg nu så ska du få se vad vi har köpt. Det är något som Emilia kan få rida på, bara vi lyckas hitta utrustning till henne i lagom liiiiten storlek :)

Hoppas du fick en trevlig kväll! Och att ingen tar din bebis, hemska tanke!

Kramis

2009-02-01 @ 18:59:56
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0