Lördagen till ända

Så har lördagen nästan tagit slut. Vad fort det gick. Har väl inte hänt så överdrivet mycket idagt. Var som sagt till affären en sväng. Knölade ner Evelina i vagnen, har ju fortfarande liggdelen åt henne för sittdelen går bara att ha framåt och jag tycker hon är för liten för att sitta framåt än..Enligt BVC ska barn inte sitta framåt förrens vid 2 år..Men Evelina får inte plats i liggdelen länge till..Så antingen får jag sätta henne framåt, eller ta enkelvagnen där sittdelen kan vara vänd mot mig och så får Emilia använda ståbrädan, men det blir nog ett jäkla liv då. Säger jämt att hon ska sitta i vagnen när vi har enkelvagnen..Iaf, knölade ner Evelina i liggdelen och gick till Björksätra för att handla. Tänkte att Evelina skulle sova lite i vagnen, men hon somnade inte förrens vi var i stort sett hemma igen så hon fick stå utanför och sova en liten sväng.
När vi kom hem så hade även Fredrik och Emilia kommit hem från Årsunda. Emilia hade somnat i bilen så hon var på strålande humör. Inte..Hon skrek och grinade och det var då inte mycket som dög inte. Stumpan min. Vart lite gladare när hon vaknat till lite.
Vi började laga mat, wokat! Kyckling, grönsaker och nudlar. Så gott! Bjöd över mamma, brorsan var borta. Jag åt två stora portioner ^^ Sen dracks det lite kaffe och sen var det läggdags. När ungarna somnat så åkte jag och brorsan till affären, igen. Klart man ställer upp om brorsan vill ha skjuts. Jag köpte chips för jag vart så sugen på det, men efter typ 5 chips så vart det äckligt..Eller köpte jag chipsen första gången jag var på affären..? Haha kommer inte ihåg :-P
Evelina har hunnit vakna en gång och tuttat redan. Förstår inte, hur mycket får den ungen i sig? Hon äter 220 ml välling innan hon somnar, direkt efteråt vill hon ha tutt, 1-3 timmar efter det vaknar hon och vill ha tutt igen, sen vaknar hon iaf 1 gång till innan morgonen och vill ha tutt. Tycker ju hon borde vara mätt hela natten, men nej då. Hmm..

Imorgon börjar förresten Emilias gympa igen! Klockan 10 den här gången, tack för det! Blir kul för henne. Sen efter lunch ska vi nog träffa Linda och Nea och leka lite! Förhoppningsvis så kan Fredrik få tummen ur och städa lite här hemma medans!

Kommentarer
Postat av: Emma

Idun började åka framåt när hon var 8 månader kanske. För då köpte jag min Emmaljunga scooter. Och inte är hon nå skadad för det inte :P

Men jag tyckte det var lite läskigt att inte se hela henne i början.

2009-01-17 @ 23:21:05
URL: http://emmajohanss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0