Öh va...?

Åh herregud..Idag känner jag mig..Helt mongo..Typ..Evelina var ju vaken inatt, hon somnade om vid 04:30. Fredrik gick upp med båda ungarna vid 09:00 och jag gick in och la mig i Emilias säng och sov. Fredrik kom in och väckte mig senare, då var klockan 14:00! Jösses..Så nu är jag helknasig i huvudet..Huvudvärk..Och ögonen spretar åt alla håll känns det som..Utan lunch vart jag med, så det blidde nån tekaka och te för mig bara. Kan lugnt säga att idag kommer det inte hända mycket!!
Skulle behövas städa här hemma, precis som alltid. Men nu är det verkligen, verkligen dags att städa. Ser rent ut sagt förjävligt ut här hemma. Värsta berg med disk, alla soppåsar är överfulla, leksaker över heeeeela golven m.m..Kattlådan måste bytas med, den luktar pyton. Fick dessutom köpa en annan sorts kattsand den här gången, så det ska ju bli intressant att se om kattkräket vill gå på lådan överhuvudtaget. Värsta kräsna katten..Vilken sand som helst duger inte, och gillar han det inte ja då sätter han sig helt enkelt bredvid lådan och gör på golvet istället. Fräscht..Haha fast ibland kan det bli rätt så roligt också, som t.ex den gången Fredrik skulle in på toa nyvaken och allt, och halkar i kattskiten! Jaa jag vet jag har kanske sämst humor men sånt kan få mig att garva så tårarna sprutar :-P Därför jag och brorsan har så roligt ihop, vi har lika dålig humor båda två. Han och jag kan sitta och asgarva åt sånt som ingen annan fattar. Hihi..Tycker han kan ta och komma hem från Göteborg nu så jag får leka lite med lillebror, skratta lite ^^

Ikväll börjar Let's dance. Ett program som jag aldrig har följt tidigare. Jag tycker alla såna där program är så trista..Körslaget, Stjärnor på is och allt vad det nu är. Men nu ska ju BlondinBella vara med i Let's dance och jag följer ju hennes blogg så jag måste nog kika lite ikväll, så jag får se hur hon är, inte bara genom hennes ord. Men det är nog första och sista gången jag tittar, klarar bara inte av såna program.

Lördag imorgon, och på måndag är det dags att börja jobba igen för Fredrik och på tisdag börjar dagis igen. ÄNTLIGEN! Visst, det är skönt att vara hemma hela familjen ibland, men 4 veckor utan att det egentligen har hänt nåt, mer än på själva julafton och annandagen, ja då går man lätt varandra på nerverna. Emilia har ju nästan fått spjunk på att bara vara hemma, understimulerad till tusen. Och äntligen tillbaka till lite rutiner! Nu när vi är friska allihopa också, ja då kanske Evelina börjar sova lite bättre med när man faktiskt måste släpa sig upp på morgonen och så. Då kan man ju liksom inte ligga och sova fram till lunch. Ska försöka ta tag i det här med att gå till öppna förskolan igen också, så Evelina får träffa lite andra barn och jag tror det var på tisdagar då hinner vi ner en sväng på eftermiddagen också så Emilia får följa med. Måste komma hemifrån ibland, träffa lite folk och barnen får leka av sig. Sweet.



Kommentarer
Postat av: Cina Lindberg

Självklart får du låna böckerna! =) Fast jag har lovat mor min först. Men hon läser tokfort hon! =P

2009-01-09 @ 20:05:14
URL: http://cinalindberg.blogg.se/
Postat av: madde

vad kul, då kanske vi ses där. ska börja där igen jag å luna med.. märks att hon saknar att umgås med andra barn :)

2009-01-09 @ 20:31:05
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: madde

vad kul, då kanske vi ses där. ska börja där igen jag å luna med.. märks att hon saknar att umgås med andra barn :)

2009-01-09 @ 20:31:19
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: JennyP

Okej, synd. I sådant fall på fredagen eftersom Noah går på dagis på måndagar! =) Om vi ska gå alla 4 vill säga.

2009-01-09 @ 20:49:49
URL: http://jenoli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0