Varför...?!

Åh wow, internet funkar..Jäkla skiten funkar ju lite bäst den vill..*muttrar*

Igår åkte vi ut till Högbo vid lunch, tog med oss korv med bröd för att grilla i stugan där vid lekparken. Skitbra med stuga sådär nära pulkabacken ju, kan man gå in och värma sig och grilla lite mellan pulkaåken! Åkte massa pulka och tefat, Emilia hade skitkul! Evelina sov, ganska passande för då kunde vi åka allihopa! Fast Fredrik var visst för tung för pulkan, den gick sönder till slut..Emilia tyckte tefatet var roligast. Det gick ju tokfort och snurrade, så självklart var det roligast! :-) När vi började bli trötta och blöta åkte vi hem och hämtade ny overall åt Emilia och sen vidare till Årsunda för att åka skoter! Första gången för mig och Emilia. Det var ju skitkul! Vågade till och med köra lite själv, haha..Körde slut på all bensin, ops..Båda barnen somnade redan innan vi hunnit komma ut från Fredriks föräldrars gård, hehe..Tröttsamt att vara ute på språng en hel dag!
När vi kom hem och skulle värma lite mat i micron så sa det bara poff och så var den död. Så typiskt! När vi har som sämst ställt, då går allt sönder..Ringde Fredriks föräldrar och dom hade en extra micro som vi skulle få. Fick den redan samma kväll. Så idag när vi skulle värma i nya micron, så sa det poff igen så var även den trasig! Det är då så jäkla typiskt! Inget fel på kontakten heller, det kollade vi, så det är microna det var fel på. Suck! Men..Som tur är, så har Fredriks föräldrar ännu en micro stående som vi ska få låna tills vi har råd med en ny, haha! Ibland är det bra med prylsamlare i släkten! Men jag undrar ja, varför är det alltid så att när en sak börjar gå åt skogen, då bara rullar det på sen med fler saker. Alltid! Varför?

Idag har jag vart jävligt duktig! Har tagit tag i monstertvätten!! Vi har spart länge nu, hahah!! Bokade tvättstugan i 6 timmar, körde 6 maskiner tvätt där och 3 maskiner här hemma med bara handdukar. Fy fan vad tvätt!! Aldrig mer att vi ska spara så vi får så här mycket..Fy skäms på oss..Nu är allt torrt och inlagt på rätt ställe, vissa saker hänger kvar på torksträcket men det tar jag imorgon. Gick jättebra att tvätta allt själv också, fast jag var själv med båda barnen. Snabbt och smidigt! Skönt nu kan jag lova! Men det är nog dags att inse att vi har lite för mycket kläder, det är nog dags att rensa lite tror jag..Märkte att mycket av kläderna var urväxta barnkläder. Hittade kläder i storlek 50! Herregud det slutade Evelina använda när hon var 2 veckor.. :-P Mest barnkläder i tvätten faktiskt..Och handdukar! Och Fredriks tusen strumpor, hälften utan kompis..

Kommentarer
Postat av: Lykke

Ja jag kan väl säga som så att även om jag tycker att de med jobb ska komma före så är ändå mina åsikter delade, för jag skulle själv vilja ha Philipé på dagis snabbt så han vänjer sig fastän jag kanske inte skulle ha jobb!



Hihi har samma problem som dig med massvis med kläder som ej används, bara bildar en jobbig hög i byrån så man knappt kan stänga igen lådan ;)

2009-01-26 @ 23:04:58
URL: http://lyykke.blogg.se/
Postat av: madde

haha det där känns igen såå vääl :D

2009-01-26 @ 23:52:00
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0