Cheesecake

Jag och Emilia har slängt ihop en cheesecake nu! Står i frysen och ska bli stel. 6-8 timmar skulle det ta tror jag. Gud så dumt..Jag vill ju smaka nu! Vi bråkade iaf om vem som skulle slicka skålen, himla god smet ^^ Hoppas verkligen vi kan hålla oss från att käka upp hela, så man har nåt att bjuda på imorgon om Malin och Alicia kommer! Det som är så super med dessa cheesecakes är att dom är väldigt enkla att göra, dom är supergoda och dom klarar sig 3-6 månader i frysen! Perfekt att ha sparat i frysen och ta fram när man får besök, eller om man själv blir gottesugen! ^^

Hur skönt var det inte ute idag då? Lika härligt som igår, fastän inte solen låg på lika mycket. Tog ju oss en promenad efter maten, och jag ville verkligen inte gå in! Jag ville ta en lååååång promenad, men Emilia vart kissis och törstig, såklart. Aja, det lär väl bli fler fina dagar!
Sitter och funderar på vad jag ska hitta på nu. Evelina sover väl kanske en liten stund till och Emilia kikar på barnprogram. Det finns massor av tvätt, men jag orkar verkligen inte! Tror jag ska boka tid i tvättstugan och ta allt på samma gång istället..Blir sån utdragen plåga annars. Dammsugningen är gjord, disken likaså..Moppa då kanske..Ikväll ska iaf Emilias rum få sig en omgång!

Emilia 6 månader
Tänk att min stora flicka vart så liten..Nu är hon hela 3 år!
Men visst är väl Evelina väldigt lik Emilia va? :-)

Kommentarer
Postat av: Fia

Nu har jag ytterligare en bloggtävling hos mig, Det är jättelätt att medverka i tävlingen, välkommen att delta!

2009-03-16 @ 19:54:00
URL: http://www.metrobloggen.se/FiaOfSweden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0