Hejåhå!

Torsdag idag, veckorna går fort! Skönt det, kanske det blir vår snart. Väldigt trött på den här vintern nu. Såg ju positivt ut igår, när det smälte så mycket. Men jaa just nu snöar det igen. Suck.

Imorse vaknade vi 08:00. Typiskt. Klockan står ju på 07:20. Varför finns det en snooze-funktion på väckarklockor för? Snoozar ju som en galning, när man är så där halvvaken. Sover fast ändå inte. Dumma funktion. Bättre att kliva upp på en gång då klockan ringer, man blir ju mycket piggare då också. Iaf jag. Men det funkar inte riktigt så.
Kom iaf iväg till dagis utan större bråk. Emilia samarbetade ganska bra för en gångs skull. Får väl se hur det är när det ska hämtas på dagis sen. Igår tog det ca 30 minuter bara att få på henne overallen. 30 minuter med skrik, grin, slag och sparkar. Alltid lika roligt. Dumma trotsålder. Tycker inte om det monster som trotsåldern gör min dotter till.

Ugh, idag har jag ont i ryggen och nacken. Är nog lite av både vanliga värken plus träningsvärk sen vattengympan igår. Nu har vi kört 3 ggr och då börjar ledaren lägga på nya rörelser och tar i lite mera. Sköönt! Men inte lika skönt dagen efter. Skulle så gärna vilja börja simma också. Skulle vara jättebra för kroppen och så skönt! Men jag vet inte om det finns pengar till det just nu. Antagligen verkligen inte! Ska iaf kolla med pappa om det fortfarande går att köpa billigare genom Sandvik och hur mycket det kostar isåfall. Var ju så vi gjorde sist när jag köpte årskort. Hoppas på det, så blir det iaf lite billigare. Sen skulle man ju haft en simkompis också. Trist att simma ensam. Dennis pratade ju om att han ville börja simma också, så kanske vi kan gå tillsammans. Vore ju väldans trevligt! Avsluta med bubbelpoolen och snacka goja! ^^

Måste förresten berätta att maten jag lagade igår, den där varianten av mac and cheese, den var riktigt god! Den kommer vi definitivt att fortsätta laga här hemma! Enkelt och gott! Ikväll tänker jag laga till fläskfilé och ungsrostade rotsaker! Smaskigt va?! :-)

Nej nu blir det nog en dusch tror jag, och sen har jag massa tvätt, disk och städning att fixa. Roligt värre!

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag simmar gärna! Har skaffat kort på badhuset. Försöker att gymma 2 gånger per vecka ,men vill gärna simma oxå..

2009-03-05 @ 10:48:39
URL: http://promenadflickan.blogg.se/
Postat av: jessica

Typiskt att jag just i morgon har hela dagen full med saker att göra :P

Men gärna nån annan dag? Följer gärna med till öppna förskolan :)

2009-03-05 @ 12:24:20
URL: http://www.perskan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vi kanske vill följa med i morgon om du fortfarande ska dit? =) Är ni där till kl 9 så kanske vi ses där?

2009-03-05 @ 14:22:46
URL: http://jenoli.blogg.se/
Postat av: jessica

hej..jag vet inte vad det kostar. Vi får ju kort genom jobbet och betalar bara 50 kr i månaden.Superpris!!

2009-03-05 @ 22:43:30
URL: http://promenadflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0