"Jag vill inte sova mamma!"

Evelina hade en av sina berömda "jag-vägrar-sova"-nätter inatt. Hon somnade vid 20 och sov okej fram tills 02. Fan att vi blev fast med räkningarna som krånglade ända fram till midnatt nästan, annars hade man fått många timmars sömn där. Men iaf. Hon vaknade 02, sov till 03 då hon vaknade igen. Där emellan hann jag aldrig somna om. Sen vaknade hon 05 och vägrade somna om så hon var vaken till 07. 07:20 ringde väckarklockan..Suck..Bara att gå upp det. Evelina petade jag liv i vid 08, sen så somnade hon om igen strax före 10. Mm..Undra jag när hon ska börja sova bra på nätterna.

Sitter och funderar på om jag ska våga mig på att hoppa in i duschen nu medans hon sover. Men det känns ju så läskigt när hon ligger ute och jag inte har nån koll då när jag står i duschen. Inte för att jag tror det är nån fara, men ändå. Det värsta som kan hända är väl att hon vaknar och skriker tills jag är klar. Måste ju verkligen duscha, för jag är inte fräsch nu för fem öre. Haha!

Åh suck, jag har idétorka gällande saker att göra i veckorna. Jag har så tråkigt så det är inte sant, och Emilia har då jäkligt tråkigt hon med. Inte ofta vi träffar folk nu för tiden inte. Känner mig lite folkskygg nästan. Illa illa. Vill så gärna hitta på nåt med någon nån dag, men det blir fan aldrig av. Aldrig nån som hör av sig, och på sista tiden har jag väl inte varit bäst på att höra av mig jag heller. Men på fredag blir det nog öppna förskolan iaf, för då har vi tid på BVC med båda barnen klockan 09:00, så då kan vi ju svänga in på öppna efteråt. Får väl se om man träffar på nån man känner där.

Pratade med Pia igår och till helgen ska vi få komma och hälsa på och träffa lilla bebisen! Oh så mysigt! Då är hon bara 2 veckor gammal! Hihi, så puttenuttigt! Blir man väl bebissjuk så det smäller om det kan jag tänka mig ^^

Åh förresten! Idag när jag lämnade Emilia på dagis så berättade hennes fröknar att papperen på Evelina har kommit nu och Evelina kommer också att hamna på den avdelningen! Gud så kul! Är ju så himla nöjd med den avdelningen och fröknarna där! Känns jätteskönt! :-)

Kommentarer
Postat av: Cina Lindberg

Är det Evelina eller Emilia du menar i början? Jag kan tyvärr inte komma och hälsa på nått iaf eftersom vi bara har en bil... om du undrar varför jag inte hör av mig...

2009-03-03 @ 10:55:58
URL: http://cinalindberg.blogg.se/
Postat av: Hella

Känner igen mig i det där med att man inte kommer sig för att träffa folk.

2009-03-04 @ 08:36:58
URL: http://www.metrobloggen.se/heella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0