Ny vecka igen

Ja här rullar det på. Måndag igen. Fast den är ju snart slut iofs. Imorgon är det dagisdags, med matsäck. Alltid utflykt på tisdagar, det tycker jag är bra!

Skrev aldrig nåt igår, orkade aldrig. Hade städdag, och jag rensade ur stora garderoben uppe och körde ner allt grejs i förrådet, så att vi kan börja tömma datarummet och ställa in datagrejerna i storgarderoben och fixa rummet åt Evelina! Blir bra det, men det tycker ju såklart inte Fredrik som gråter blod över att förlora sitt dararum, hähä! Ja så var jag iväg och handlade också, själv! Körde runt lite och kollade på Rusta, Dollarstore och Ö&B. Roliga affärer tycker jag, för alltid hittar man nåt billigt grejs som känns absolut nödvändigt just då. Men eftersom vi inte har råd med onödiga saker just nu, så fick jag hålla mig till nödvändiga, och tack och lov för att jag inte hittade några onödiga saker just igår! Kom hem med dasspapper, hårspray, duschcreme, schampo och deo. Så nu kan man lukta fräscht om dagarna också! Vilken lycka ^^

Idag så har jag städat lite till medans Fredrik jobbat. Därimellan lekt och tagit hand om barnen. Tog en promenad efter lunch. Rensade och gjorde fint i skafferiet, nu ser man till och med vad vi har där inne. Åkte och handlade hela familjen efter kvällsmaten. Blöjor, mjölk, bröd, frukt och sånt som alltid måste hem. Emilia fick tokrus när vi skulle betala så jag fick släpa ut henne till bilen medans Fredrik packade varorna. Tror hennes skrik hördes över hela affären. Såna gånger det känns underbart att ha barn, haha.

Ja just ja, måste ju berätta om duktiga Evelina! Två dagar nu så har hon inte ätit nå tutt alls! Hon har bara ammats på kvällen när hon ska sova, och på natten, vilket hittills har resulterat i 3 amningar bara tror jag. Inge gnäll alls från henne heller! Duktig tjej! Men kvälls- och nattamningen får vara kvar ett tag till. Dels mysigt och dels tryggheten för henne. Nu blir det dagis snart och det är ju en stor förändring, så om hon inte väljer det själv före så kommer jag inte sluta före det iaf. Men man börjar ju se slutet på denna amning nu iaf! Kanske inte blir lika länge som med Emilia då, vad skönt :-) Hur ska jag då sen fira att jag slutat amma? Ja inte med sprit iaf, utan med ett biobesök med massa godis, vetandes att jag inte måste stressa hem för att amma! ^^

Nu blir det en nattmacka eller två, sen sängen! Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Florence

cool header!

2009-03-10 @ 15:43:25
URL: http://floor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0