What day is it..?

Känns som torsdag idag. Vet inte varför, det bara gör det. Blir lika besviken varje gång jag kommer på att det bara är tisdag.
Vi har inte gjort någonting idag. Jag lämnade ungarna på dagis imorse, det gick bra men Evelina blir riktigt förbannad när jag går. Haha, den tjejen har humör! Men det går ju över så fort jag kommit utanför dörren.
Efter dagis sov Evelina och jag och Emilia var ute i lekparken en sväng. Eller Emilia var i lekparken och jag satt på gården. Mamma var här och pratade lite på sin lunch. Jag passade på att duscha en snabbis också. Svårt att få duscha ifred med två barn och dum som jag var så duschade jag ju inte när dom var på dagis heller.
När Evelina vaknade gick vi till affären i regnet och handlade lite grejs. Hem och fixade hemgjord pizza till middag. Mums var det!  Ja sen var det nattadags för barnen. Evelina ville inte sova, tog 2 timmar att natta henne. Skitunge.. ^^
Jag har kikat på Ugly Betty och Desperate Housewifes. Gillar Ugly Betty, men jag brukar alltid missa det eftersom vi har nattat barnen samtidigt som det börjat förut. Men nu när vi nattar tidigare så hinner jag se det. Fast det vart lite hoppigt idag då jag var tvungen att springa upp till Evelina då och då.
Efter det rotade jag fram lite kläder som inte används mer, hittade på 3 kassar till som kommer gå till Linda. Fattar inte, hur mycket kläder har jag haft egentligen som bara legat och skräpat? Vissa plagg var prislappen inte ens borttagen på! Och så har jag aldrig kunnat använda dem för det har blivit för stort eller litet. Irriterande..Så har man inte råd att köpa nytt heller..*muttrar*
Nu ska jag slänga i mig nån tekaka och sen blir det sängen. Får se om jag orkar läsa lite bok innan, eller om ögonen åker igen på mig på en gång!

Just ja, idag har ju Sandvik meddelat flera ur personalen att dom får gå. Hittills har ingen jag känner blivit av med jobbet. Det känns ju bra! Trist för alla de andra som inte haft samma tur..Tuff dag idag. En kompis får besked imorgon..Håller tummarna där. Sen ska jag ringa pappa imorgon också och se hur det gått för honom..Usch..Jag säger då det, tur att Fredrik inte började jobba för Sandvik förra året när han fick erbjudande om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0