Äntligen är hon här!

Jaa, fredagen den 18:e april klockan 09:26 föddes äntligen lilla Evelina, 3224 gram och 51 cm lång! Förlossningen startade långsamt men sen gick det tokfort! Satt och käkade när jag kände att fan nu trycker det på rejält! Gick på toa för jag var kissnödig också och jag tog mig knappt därifrån, haha! Satt och ropade och bankade i väggen åt Fredrik för han skulle vänta, men han hörde inte såklart! Tänk om man hade fött på toa =P Kom iaf in på förlossningsrummet och sa åt Fredrik att hämta personalen på en gång, han sprang iväg och dom kom lunkades in, hade inte bråttom alls. Nu kommer bebisen!, skrek jag men dom trodde inte på mig. Men bråttom vart det när dom märkte att jag hade rätt och typ 4 krystningar senare var hon ute! Riktigt smidigt gick det, behövde inte sys heller. EDA:n släppte efter ett tag så halva jag var bedövad och resten kände allt. Intressant känsla..Räknar man från då värkarna startade om och höll i sig konstant så tog förlossningen ganska precis 12 timmar. Räknar man från då värkarna startade för att sedan stanna av i flera timmar så tog det 25 timmar. Kan iaf säga att värkarna från andra förlossningen var mycket värre, men allt gick mycket smidigare. Eftervärkarna som skulle bli värre med andra barnet känner jag inte av så mycket, det var värre med Emilia. Amningen funkar bra iaf och Evelina är så lugn! Raka motsatsen till Emilia! Emilia älskar lillasyster och är så stolt! Vill göra allt och blir så ledsen när hon inte får bära omkring på henne hela tiden. Sötnosen min!

Riktig förlossningsberättelse kommer sen!

Kommentarer
Postat av: sofie

Nu har jag följt din blogg länge o äntligen får man säga..Ett stort grattis till er lilla tös!!

2008-04-20 @ 18:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0