BVC

Nyss hemkommen från BVC. Allt gick bra, räkan växer och frodas! Nu väger hon strax över 4½ kilo och är 57 cm lång. Vad fort det går! Räkan låg och skrattade på skötbordet och var så glad så, sötnosen min. Nästa vecka är det läkarbesök. Jag gillar inte dom för läkarna är så hårdhänta..På BB när dom gjorde dom där läkarundersökningarna så gallskrek alla bebisar, det är inte roligt att lyssna på kan jag säga..

Imorse när vi kom till dagis så hade dom utekonsert där. Vet inte vilka det var som spelade och sjöng, men ungarna hade roligt iaf. Emilia blev lite fundersam och föredrog att hålla sig i fröken Petras famn. När jag skulle gå fick jag en okänd unge med mig. Hon sprang efter mig och sa att hon skulle följa med mig hem. 2 barn räcker dock för mig, tack så mycket! Hon vägrade att gå tillbaka till de andra, jag förklarade för henne att hon inte kunde följa mig hem och att hennes kompisar stod och ropade på henne. Fröknarna brydde sig inte, då blidde jag irriterad. Jag lyckades iaf lirka ut mig och syskonvagnen genom grinden och få igen den framför näsan på flickan som snopet vände om och gick tillbaka. Jösses, snacka om att inte vara blyg inför okända..Hon var nog lite yngre än Emilia iaf. Skrämmande dock att fröknarna inte hade någe större koll, jag menar tänk om jag vart en snuskgubbe, hur lätt hade det inte vart att få med mig denna unge då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0