3 kockar, 2 smet

Jag har sagt det förr och jag säger det igen! Guuuud vilket härligt väder! Man blir ju alldeles lycklig! Tyvärr har dagen spenderats mestadels inne..Barnen sov ända till 09:30 idag! Så när vi klev upp så gjorde vi oss ordning och sen åkte vi till Årsunda, blev bjudna på lunch. Jag däckade med huvudvärk efteråt och låg ända tills vi åkte till deras bekanta som hade fått 50 lammungar nu! Jösses! Så söta var dom ^^ Emilia och Evelina klappade och kramades med dom små, Evelina älskade dom! Tog tag och gav dom bamsekramar. Hon var faktiskt riktigt försiktig, det var så sött att se. Emilia älskar djur hon med, men tycker dom är läskiga när dom låter, haha. Så varje gång fåren eller lammen bräkte så ryggade hon tillbaka. Och jag kan lova att det bräktes mycket där! Evelina brydde sig inte ett dugg. Blev fika efteråt, inne. Hallå..? Solen då? Aja, jag och Emilia smet ut och plockade vitsippor istället, det var enda gången idag jag var ute..
Hem till Sandviken sen och ner till Klaras. Vi skulle äta där med några bekanta. Vi var 7 vuxna och 3 barn. Tyvärr så hade ena kocken lyckats få nåt starkt medel över hela armarna så den andra kocken fick skjutsa henne till akuten när vi kom. Kvar blev en kock, självklart vart det rusning då. Kan lova dom fick fullt upp. Fredrik åkte dit och jobbade när barnen somnade här hemma, så han blir väl borta tills efter 01:00 inatt när dom stänger. Tyckte så synd om Johan..Men jag kan inte förstå varför kock nummer 2 var tvungen att åka hon också, för hon som skadade armarna hade lätt kunnat köra själv. Men, men..Så kan det gå.

Imorgon ska Fredrik iväg och fiska hela dagen. Får väl se vad jag och ungarna hittar på. Hoppas på strålande väder så jag kan sola lite medans Evelina sover. Emilia leker ju med alla andra barnen i lekparken utanför medans. Det är nice! 
Kanske det blir till att grilla på kvällen. Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0