Arbetsförmedlingen

Imorse stod väckarklockan på 07:00. Upp och sköljde håret i handfatet, föna, körde snabbdusch dvs skvätta vatten under armarna (haha) och sminka mig. Sen fixa ungarna. Emilia vaknade precis som vanligt på förjävligt humör och ville inte alls lyssna. Så vi blev sena till dagis ändå! Fast vi gick upp en timme tidigare! Helt otroligt..Jag hade tid på arbetsförmedlingen klockan 10, kom från dagis halv 10 så jag fick gå med rask takt ner på stan. Kom fram precis till 10. För en gångs skull fick jag en trevlig arbetsförmedlare också. Eftersom jag är 50% sjukskriven och dessutom har reumatism sen tidigare så har jag inte samma krav på mig som en vanlig arbetssökande. Hon vart väldigt nöjd över att jag redan börjat söka jobb och högskola också. Annars brukar dom vara så negativa och sura där, men hon var riktigt trevlig, den där Åsa. Har inget mer inplanerat besök där förrens i augusti. Nice.
Efter det gick vi och hälsade på Dennis på hans jobb. Han diggade min lilla räka, Evelina alltså! :-) Tyckte hon var snäll och glad. Det är hon ju jämt i stort sett. Kanske det blir en Dennis junior där någon gång då :-P Och imorgon ska vi ha skräckfilmskväll igen! Längtar!
Kvart över 11 mötte jag Fredrik och hans arbetskompis på Klaras där vi åt lunch. God lax var det! Sen var det bara att traska hemåt, Evelina somnade i vagnen och sover fortfarande.
Om 35 minuter ska Emilia hämtas på dagis, hoppas hon är på bättre humör nu. Så jobbigt när hon bara grinar, skriker och gnäller hela dagar. Men det hör väl kanske till åldern. Den där underbara trotsåldern ni vet.

Klockan 17 kommer moster min förbi en sväng och grattar Evelina i efterskott. Hon kunde inte komma när vi hade kalas. Måste hinna diska och plocka undan lite före det, så hon inte tror hon kommit till en soptipp *fnissar*

Härligt väder ute, men jag önskar iaf en dag med regn, så man kan stanna inne med gott samvete och städa :-P Vill ju knappast vara inne när solen skiner!

Kommentarer
Postat av: Linda

Såg nog att du gick in på Klaras idag :) jag satt på balkongen. Var lite osäker om det var du först men jag tyckte att det var Fredrik som öppnade dörren åt dig. Och det verkar som att jag hade rätt :):) hihi...

2009-04-23 @ 16:54:36
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, är det sant? du räddade min dag! :)

2009-04-23 @ 22:38:24
URL: http://jenoli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0