Jag ba rullar fram!

Åhh så bra humör jag är på just nu! Precis nu! Härligt väder hela dagen, Emilia har varit på bra humör, fast jag varit själv med ungarna hela dagen så har allt flytit på bra. Inga bråk och nattningen gick fint! Båda två sov redan när klockan var 19:45. Annars brukar dom ju somna mellan 20 och 21.
Vi har varit ute i stort sett hela dagen. Efter dagis så tog vi en liten promenad. Träffade på Linda och Nea och stod och pratade en stund. Trevligt trevligt! Vi bestämde oss för en lekdejt nån dag, i stadsparken kanske. Det blir kul! Gick vidare och plockade en stooor bukett vitsippor. Emilia är jätteduktig på att plocka, hon får med hela stjälken, eller pinnen som hon säger. Annars brukar det ju lätt bli bara själva blomman :-P
Sen gick vi in en sväng, åt lite mellis och diskade undan. Emilia ville hjälpa mig att städa så medans jag diskade med Evelina på höften så plockade hon undan i hela vardagsrummet. Jättefint vart det, såg ut som jag städat själv! Då vart jag impad! Hon som alltid kör med att hon inte kan städa :-P Så som belöning gick vi till affären och köpte glass!
På vägen dit går vi förbi en skog. Där har samlats ganska mycket vatten när snön smält bort. Nu mera är det bara en liiiten gyttjepöl kvar, och där har ett andpar bosatt sig! Lite dumt. Emilia tittade lite funderande på änderna, sen sa hon "Men mamma, där kan dom ju inte simma...". Haha!
När vi kom hem så satt moster utanför. Vi surrade lite och Evelina fick paket. Jättesöt klänning! Emilia ville gunga i lekparken medans, men hon hann inte gunga länge förrens en av grannpojkarna kom och ryckte i kedjorna så hon flög av. Då jäklar tog morsan ton och skrek åt ungen att ge fan i gungan, man kan ju inte rycka ifrån den på det där viset heller! Man får ju vänta på sin tur! Emilia grinade ju såklart för hon vart ju både rädd och ledsen. Pojken vart nog rädd han med när jag skrek åt honom och skämdes gjorde han också. Han hasplade ur sig ett förlåt, sen gick han in. Haha..Vet hut pojk!
Mitt i alltihopa kom ambulansen med världens fart. Funderade inte så mycket mer på det, men sen när moster åkte så ringde hon och sa att det var alldeles här utanför som det hänt en olycka. En tant på cykel som hade blivit påkörd av en bil i korsningen. Vet inte riktigt hur det gick, men moster sa att tanten pratade och så iaf. Usch..

Nu på kvällningen så har jag varit ute och åkt inlines i lite mer än 1 timme! Så kul och skönt, men jobbigt! Det känns i mina otränade ben kan jag säga! Läkaren säger att inlines är en ganska bra och skonsam träningsform för mig, och det är ju bra, jag älskar ju inlines! Så nu ska jag försöka vara duktig och åka en vända varannan kväll kanske! Nice! Så bara måste jag försöka få tag på ett simkort också, vill så gärna börja simma. Det är ju också bra och skonsamt mot kroppen. Synd det är så dyrt bara..

Nej, nu ska jag sminka av mig, visa mitt riktiga jag, haha..Sen blir det mysa med herr Larsson och sen sova. Imorgon blir det nog stadsparken efter lunch, om vädret är lika underbart som idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0