Min himmel är mörk

Klockan är egentligen alldeles för mycket för mig, men jag orkar inte gå och lägga mig. Har alldeles för mycket tankar i huvudet just nu. Undrar hur kunde det här egentligen hända? Vad har man gjort för ont? Trodde ju att allt höll på att lösa sig, så blir man påkörd och sen efter det så bara skiter sig allt. Livet är bra skumt. Tjänar ju inget till att man sitter och grubblar hela tiden och deppar ner sig totalt heller, men det är svårt att låta bli. Det allra svåraste är att hålla god min inför barnen. Vill inte att barnen ska se att mamma inte mår bra. Har känt flera gånger idag att snart brister det, mitt tålamod är väldigt kort just nu. Men jag pratade lite med mamma nu på kvällen, och hon lyckas alltid få mig på bättre humör. Mamma är en sån där positiv människa, som alltid ser lösningar på allt. Hon håller mitt humör uppe, hon stöttar mig och hon får mig att må bra. Tänk om man kunde få flytta hem till mamma igen, få bli den där lilla flickan och sitta i mammas knä och kramas, bara för en liten stund. Men jag nöjer mig med näst bästa, tacos hos mamma på fredag ^^  Bara att komma hem till mamma och bli ompysslad en stund, det känns härligt.
Imorgon blir det läkaren, hoppas på positiva besked. Annars blir det tungt. Men som mamma säger, allt löser sig till slut. Det här är bara tillfälligt. Fredrik tar det dock hårdare än vad jag gör, det här med ekonomin och allt. Visst det är grymt jobbigt att hamna i skiten pga att vissa inte kan sköta sig jobb, men allt löser sig ju till slut. Det kan från och med nu bara bli bättre. Jag har lite av mammas positiva i mig. Värre är det med Fredrik. Han är en väldigt negativ person och han tar allt väldigt hårt och förstorar upp allt tusen ggr. Han är känslig och stressar upp sig så lätt. Det kan inte vara lätt att vara Fredrik. Ser på honom att han inte mår bra, men jag vet inte vad jag ska göra. Säger jag att allt kommer lösa sig blir han bara sur. Älskade Fredrik..Så när det är mig allt gäller, när det är min sjukskrivning och min läkare som krånglar, då känns det som att det är lite mitt fel att han mår dåligt också.
Jobbig dag idag..Så fint väder ute men på min himmel finns just nu bara massa mörka regntunga moln..
Ska ta och försöka sova lite nu ändå. Måste ju orka upp till dagis och läkare imorgon.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu verkar det som att jag kan kommentera! Varit något krångel varje gång jag tänkt göra det, men nu så.



Tråkigt att det ska krångla, vilken jäkla läkare då..! Hoppas att det ordnar sig snart så ni får slappna av lite. Aldrig roligt när ekonomin krånglar. Tur att du ser det positiv & förstår att det finns ett ljus i tunneln, måste var jobbigt att vara så negativ som Fredrik. Vet själv hur mkt jobbigare det blir att vara i samma hus som en person som är väldigt negativ. Äts upp mkt onödig energi..



Jag har själv lite jobbigt nu, väntar på svar från a-kassan om hur min ersättning blir.. Tur att jag fick tillbaka pengarna från fritidsresor & semesterersättningen denna månad så jag hade råd med räkningarna & lite mat..

2009-04-02 @ 07:33:46
Postat av: Bimbo Boy

Håller tummarna.

2009-04-02 @ 08:02:10
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0