På min moppe

Vilket härligt väder det har varit idag! I love it!

Fredrik kom hem 05:00 imorse, lyckades väcka Emilia. Så jag fick snällt gå in och lägga mig med henne. Just love that växasäng..Inte! Somnade om gjorde jag iaf, så jag vaknade där vid 08:00 när Evelina vaknade och ville ha frukost. Hon sov hela natten hon, duktiga stumpan! Tråkigt nog vaknade jag med huvudvärk och orkade knappt hålla ögonen öppna för jag hade så ont. Är det inte typiskt, bara för att Fredrik är bakis och sover liksom..Höll på att få spjunk där ett tag för barnen bara bråkade med varandra..Men jag överlevde!
Väckte Fredrik vid lunch. Vi körde lättlunch idag, mannagrynsgröt. Gottigt! Evelina fick puré.
Efter lunchen så tog jag en promenad med Evelina så hon skulle få sova lite. Hon var svårsövd, fast hon var så trött. Emilia stannade hemma och lekte med lera med Fredrik, men när Evelina somnat så följde hon med mig ut. Lekte i lekparken ett bra tag medans jag solade, så kom Ann-Sofie förbi en sväng så vi stod och surrade lite. Sen fick jag för mig att jag skulle rensa i buskarna utanför och göra fint, kratta bort alla gamla löv, fimpar och skit som låg där inne och sen sopa undan allt grus osv. Det blev jättefint och Emilia var så duktig på att hjälpa till. Men hon lyckades skära sig i fingret, för nån idiot hade haft sönder en flaska och kastat in i busken. Kan lova att jag vart svettig så det blev en dusch efteråt, luktade då inte godis!
När både jag och Fredrik hade duschat och gjort oss klara så tog vi bilen till Klaras för att äta hos Johan. Blidde grillspett och det var gott! Till efterätt vart det McDonalds glass, som vi tog med oss hem och åt. Fredrik och Emilia åkte moppe hem, vi hämtade den hos Johan på en gång. Fredrik tog ju den ner på stan igår men lämnade den hos Johan, fyllekörning ägnar vi oss inte åt!
Barnen somnade ovaggat båda två, skönt skönt. Jag och Fredrik mölade godis i soffan och jag försökte få ur honom när det där frieriet kommer så jag får mitt bröllop! Har ju varit förlovade i 5 år nu, egentligen ska man ju gifta sig inom 1 år efter förlovning! Tror inte Fredrik har fattat det :-P Kan inte fatta att vi faktiskt har varit tillsammans i 8 år..!
Sen tog jag iaf premiärturen på moppen! Jag har aldrig kört moppe förut, bara suttit bakpå. Men man kanske ska ha kört sin egen moppe..? Så Fredrik visade hur man gjorde och jag var ju skitnervös såklart. Men det gick finfint och var riktigt roligt! Men kallt..Så synd att jag inte fick en moppe när jag var 15, som jag ville..Brorsan vart erbjuden en, men inte jag..Hmpf..Får ta igen det nu istället! Längre fram i livet när ekonomin är bra, då ska jag ta motorcykelkort! Skulle ju ta det 2005, men då blev vi ju gravida istället :-)
På tal om graviditet..Just nu poppar det upp flera stycken i bekantskapskretsen som är gravida, och ta me fan jag är avundsjuk! Fredrik sa faktiskt igår att han skulle kunna tänka sig en till unge, för han tycker det har gått så bra nu på sistone med våra barn. Så det finns ju hopp! Men först ska det finnas jobb och gärna ett hus också. Vill inte ha en till tätis heller tror jag, för det är faktiskt ganska kämpigt när de äldre fortfarande är ganska små och inte förstår så mycket ännu, som till exempel att mamma måste amma ibland, att bebis måste få sova lite ifred, att bebis inte kan gå själv så mamma måste bära osv. Men det har ju gått bra ändå med Emilia tycker jag, men jag tror inte jag orkar det en gång till. Så blir det ett till barn, så blir det nog om iaf tidigast 3 år!

Nej, nu blir det nog sängen tror jag. Imorgon ska vi försöka oss på att fixa till framsidan. Rensa undan massa skit, sopa bort löv och grus, spola av med högtrycken, tvätta av utemöblerna och sen sitta och njuta av vårvädret! Lite sent kanske, de flesta andra verkar redan ha fixat sina uteplatser..Själva tog vi undan våran utegran idag, hahah!!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: madde

hihi vilken tur att det fanns en vilja efter en till i honom :)

2009-04-12 @ 14:17:53
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0