Skärtorsdagen

Idag har det inte hänt allt för mycket. Emilia har varit på dagis som vanligt. Evelina var jättetrött i förmiddags i och med att hon inte ville sova igår kväll. Satt med henne i knät i soffan, så vände hon sig om och la sig på mitt bröst och där somnade hon. Så himla mysigt! Somnade till en stund jag med. Så skönt att ligga där på soffan med hennes varma kropp mot min. Så sov hon ofta som nyfödd. Nu är hon stor, lilltjejen min. Nästa helg blir hon 1 år ^^
Fredrik fick sluta tidigt idag, han fick åka hem strax före 14:00 så han hämtade Emilia på dagis. Hon och jag gick och plockade påskris och pyntade det. Sen åkte vi och handlade. Vart lite blandat nyttigt och onyttigt. Fixade ordning ett påskägg åt Emilia. Hon får godis i sitt ägg i år.
Åt kvällsmat efter handlingen, så kom morfar förbi en snabbis. Han hade varit uppe hos mamma och hjälpt henne med byte av däck på bilen, då passade han på att kika in här också.
Jag har städat lite, plockat upp efter barnen. Dom är då världsbäst på att stöka till! Men det är väl så med barn antar jag :-)
Hade fullt schå att hålla Evelina vaken tillslut, så hon somnade bums när det var dags för välling. Emilia somnade snabbt hon med.
Nu är Johan här och hjälper Fredrik med moppen. Mycket pul med sånt här motoriskt. Bil, motorcykel och moppe..Men motorcykeln ska vi nog sälja. Den kostar bara pengar och vi åker nästan aldrig heller. Men samtidigt känns det så trist, för det är ju verkligen skitkul att åka och dom gånger vi åker så njuter man ju verkligen. Fredrik är en fartdåre, och jag älskar att sitta bakpå! Fort ska det gå! Gärna lite bakhjul också, hähä. Då känner man sig häftig *fnittrar* Men så häftigt är det väl inte att råka ut för en olycka, så egentligen borde man ju köra pensionärsstilen..

Nää nu ska jag nog ta och fylla på mina ostkrokar och snacka vidare på msn. Sen blir det nog att läsa lite i boken innan jag lägger mig.
Imorgonkväll är det påskbord hos mamma. Mums mums! Får väl se vad resten av dagen bjuder på!

GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag är väl ingen sömmerska men jag tror att jag skulle fixa det. Sydde alla gardiner och sånt förut men nu har jag inte tid och varför hålla på när man kan köpa färdigt :).. Har inte sytt i jeans förut. Men det kan väl inte vara så svårt :P.. Ska kolla hur jag kan vara ledig framöver så fixar vi det :)

2009-04-10 @ 16:37:56
URL: http://lindizliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0