Nästäppa

Det här skrev jag tidigare idag, men sen slutade internet att funka så det vart aldrig publicerat. Så publicerar det nu, plus nån rad längst ner som jag lägger till nu!

Men fy farao vad less jag är på att vara förkyld..Över en månad nu. Försvinn, försvinn, försvinn!

Undra om pappa kommer förbi nåt idag nu då. Har inte hört något av honom. Skulle ju vara typiskt honom att komma utan att höra av sig först. Oanmält besök är ingen större hit. Faktiskt.
Annars idag så är det väl städning på schemat, som alltid. Finns ju precis alltid något att plocka med. Det tar aldrig slut. Tänk så skönt sen när ungarna blitt så pass stora så man kan muta dom till att göra lite sysslor, städa sitt rum, plocka ur diskmaskinen, moahahah! Fast städa sitt rum, det ska dom nog fan göra ändå, utan muta. Det är ju deras rum, liksom. På tal om städning så vill jag verkligen städa undan all jul nu. Bort med tomtar, gran och ljusstakar. Nu är jag trött på det. Men Fredrik ville ha det framme till nästa helg iaf. Hallå? Nej, bort med det nu i helgen säger jag.
Just ja, idag kommer lillebror hem! Han är nere i Göteborg och hälsar på en tjej. Ny flickvän eller inte vet jag inte, men lite puttinuttiga är dom iaf så man vet ju aldrig. Men varför bli tillsammans med någon så långt bort? Det måste ju typ vara skitdrygt. Dom har träffats på nätet, precis som med hans förra tjej. Kära broder lever genom datan! Iaf så var det första gången dom träffades nu, när han åkte dit för att fira nyår. Strongt gjort, skulle jag själv aldrig våga. Hon hade köpt oxfilé för 500:- att bjuda på, jisses. Och brorsan då, köpte en kamera i julklapp åt henne. En tjej han aldrig träffat! Galenskap..Men svävar man på små rosa moln så funkar väl inte hjärnan alltid så vettigt..Haha..

Nån skrev till mig att passa på att svulla mycket nu under jul för att försöka gå upp de kilona jag gick ner när Evelina krånglade som tusan med sömnen. Tror det var Camilla. Kan lova att jag svullat, känns som jag ätit nåt precis hela tiden. På julafton smällde jag i mig apelsinris för 4 pers själv! Har med andra ord ätit tills jag trott jag skulle spricka. Så jag traskade upp till mamma med glada steg för att ställa mig på vågen och se om jag gått upp nåt i vikt eller inte. Snacka om snopet när jag upptäckte att jag under julen gått NER 1½ kilo!! Hur fan lyckas man? Äter som aldrig förr, och ändå så rasar kilona..På bara några dagar..Vägde mig ju före jul så jag vet att jag bara under julen gått ner dessa kilon.

---*---*---*---*---*---*

Så hur har dagen sett ut då. Ja pappa kom iaf inte. Ringde tillslut och frågade vart dom var. Ja då skulle dom inte komma ändå, för pappas sambo fick åka och jobba. Trevligt att dom kunde ringa och meddela. Vi städade iaf på under dagen och fick upp en taklampa i vardagsrummet och ett vinställ på väggen. Nice!
Pratat med brorsan i telefon när han satt på tåget. Ska springa över och prata med honom när ungarna somnat, måste ju ha all info om hur det gått! Så nyfiken som jag är! :-)

Fick förresten en kommentar av en anonym läsare att jag inte verkade vara så vidare positiv. Haha, det stämmer nog bra det. Då jag inte har avgett nåt nyårslöfte än så kanske det skulle vara passande, försöka vara lite mer positiv och ta hand om mig själv bättre och inte ta allt så jäkla hårt och personligt som jag gör. Kan ju prova iaf!

Imorgon blir det nog badhuset med Emilia! Det ska bli skoj! Bara hon och jag tror jag det blir. Sen ska det ätas tacos med mamma och brorsan på kvällen. Blir nog en bra dag! Har lovat Fredrik en utgång imorgon kväll, och jag ska förhoppningsvis få båda ungarna i säng i skaplig tid så jag kan slänga mig i soffan och titta på nåt avsnitt av Buffy innan jag lägger mig tidigt!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vi ska också på badhuset imorgon =)

2009-01-02 @ 22:02:54
URL: http://vejoniicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0