Midsommarafton

Så var det midsommarafton igen då. Jag sitter hemma själv med barnen, precis som tidigare år. Vi får jättegärna ha barnen med oss på festen, alltid samma gäng som träffas på midsommar. Men jag tycker inte att det passar med barn på fest. Dom ska inte umgås med fulla människor tycker jag. Fredrik håller inte med, han tycker jag är löjlig. Men då får han väl tycka det då. Det är lika mycket mina barn och jag åker gärna hem med dom.

Vi började dagen med sill-lunch hos Fredrik och Therese. Dom har nyss köpt hus i Örta. Gillade gården. Stor lekyta för barn. Gud så jag längtar efter hus! Men det är ju bara att inse att det krävs ett jobb för att det ska funka. Jag och Evelina promenerade till Örta så att hon skulle få sova lite, Fredrik och Emilia åkte bil.
Vid 15 åkte vi till Högbo och dansade runt midsommarstången. Eller Fredrik och Emilia dansade rättare sagt. Jag och Evelina ville inte trängas där i mitten. Men guuud jag hade nog gett vad som helst för att få se Fredrik dansa till "Jag är en liten mört"! Haha..Blev en glass och lite lek och matning av djur där också.
Sen åkte vi tillbaka till Fredrik och Therese och jag busade med barnen medans Fredrik hjälpte till att resa partytält. Sen vart det grillning och efter det åkte jag hem med barnen och nattade dom. Det är konstigt, för det går hur bra som helst för mig att natta barnen själv, det går mycket smidigare än om vi tar ett varsitt barn och nattar. Dom krånglar inte alls när jag är själv. Undra vad det beror på?
Jaa så nu sitter jag här själv, har mölat i mig ett paket rostbiff, en stor bit tårta och massa smågodis och cola! Ett under att jag aldrig går upp i vikt. Eller aldrig ska jag väl inte säga, på nån månad nu så har jag faktiskt gått upp 2½ kilo! Fast det syns inte, men ändå!

Förresten så är jag sjukt irriterad på att aldrig ha pengar nu. Jag har länge letat efter ett par skor med hög klack och öppen tå. Nu har jag hittat hela 3 par på rea, och för alla 3 blir den endast 400:-. Det är ju vad man får betala för 1 par skor i vanliga fall. Men självklart har jag ju inte råd att slänga nå pengar på skor nu. I-landsproblem, jag vet. Men va fan..

Glad midsommar på er!

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Jag håller med dig. Jag hade gärna sluppit se min pappa full som barn. Så det är bra att ni inte festar med dem. :) Kram

2009-06-20 @ 01:58:26
URL: http://bimboboy.com/blogg
Postat av: madde

ja jag håller med dig om festandet med barn. Om man ska ta med sig ett barn så ska åtminsåne en förälder vara nykter och åka hem (eller i ett rum på plats) och lägga barnen i tid. Philipe är 9år han har alltid tyckt illa om fulla människor han tycker inte om att vara med på fester m.m dessutom är det oftast så himla mycket rök överallt också. men det har nog hänt en gång att vi varit på fest med Philipe och Luna men då var jag nykter.

2009-06-20 @ 10:51:30
URL: http://densvartasvalan.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Jag tycker inte heller att barn ska vara med på fester....

Tack för att du tycker att vi har fint hemma :) själv så tycker jag att det är så himla mycket kvar att göra. Klart att du kan tapetsera. Det kan ju jag :) Det är ganska roligt bara man kommer igång. När jag satt upp första vården så kände jag att attans det här kommer INTE att gå, men sen när jag kom till tredje så var det inga problem. Ok det kanske inte är helt felfritt i en tapetserares ögon men jag är nöjd iaf :)

Det är bara att prova :)

Men det går bra att måla oxå :)

2009-06-20 @ 11:17:22
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag håller nog med dig där, även fast jag inte har några ugnar och kan leva mig in riktigt i situationen, men nog är det väl roligare med lite lek o dans runt stången, o sen hem o sova för dem, än att sitta med o bli trötta o kinkiga bland massa fulla vuxna :)

Tråkigt med skorna, är ju verkligen så att man hittar de perfekta shoppingfynden när man inte har råd :(

Kramis!

2009-06-20 @ 23:45:15
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: malin

Håller me totalt att barn inte ska va på fest.....jag skulle aldrig sitta o supa me Alicia eller vilja att hon e bland fulla människor,ok en el två öl men inte värsta festen....nej! va bra att du gått upp lite iaf=) jag har gått ner,jihoooo! men sista veckan har jag svullat mkt men har fått kommentarer så sent som idag om att jag blitt smalare=) sååå kul men är ändå några kilo kvar......vi skulle ju ses vi å....men nu jobbar jag ju å,men vi kan väl försöka få till en träff me barnen! hörde att du varit till Jessica....el läste=)det blir heller inte av men hon hör inte av sig mkt heller så.....jaja.....e så mkt jämt så! kram

2009-06-21 @ 20:47:48
URL: http://mallanas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0